افزایش تولیدات کشاورزی قم به ۸۰۰ هزار تن/ چهار کشور عربی مشتری تخم‌مرغ‌های قم شدند

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از بهره‌برداری ۳۲ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در قم خبر داد و گفت: مجموع تولیدات کشاورزی قم در سال زراعی ۹۸ به ۸۰۵ هزار تن رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش تولیدات کشاورزی قم به ۸۰۰ هزار تن/ چهار کشور عربی مشتری تخم‌مرغ‌های قم شدند
شناسه : 23174 | انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس پورمیدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی جهش تولید و امنیت ملی»، گفت: سال گذشته، سازمان جهاد کشاورزی قم در حوزه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان با ۹۷ درصد تحقق اهداف برنامه‌ها، رتبه برتر را کسب کرد و در کشور با امتیاز ۱۹۴ به مقام نخست رسید.

وی افزود: از دهه فجر سال ۹۸ تا هفته جهاد کشاورزی، ۳۲ پروژه جدید با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان در زمینه های مختلف صنایع غذایی، خوراک دام، انتقال آب و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، اصلاح نژاد دام، پروژه پرورش اسب و توسعه گلخانه با اشتغال مستقیم برای ۲۶۹ به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه به میزان تولیدات زراعی و باغی استان قم در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش های خوبی که در دوسال گذشته صورت گرفت، تولیدات باغی قم از ۵۸٫۶ هزار تن به ۸۱٫۵ هزار تن و میزان تولیدات زراعی نیز از ۳۳۵ هزار تن به ۴۰۸ هزار تن افزایش پیدا کرد در حالی که میزان مصرف نهادهای پایه‌ای مثل مصرف آب و سطح زیرکشت کاهش داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم همچنین به میزان تولید تخم مرغ در قم اشاره کرد و گفت: میزان تولید تخم مرغ در سال های ۹۶ و ۹۷ با توجه به شیوع آنفولانزا کاهش چشمگیری داشت اما از ۳۲ هزار تن در سال ۹۷ به ۷۸٫۸ هزار تن در پایان سال ۹۸ رسید.

وی تصریح کرد: همچنین تولید آبزیان از ۱۴۷۸ هزار تن در سال ۹۷ به ۱۶۷۵ تن در سال ۹۸ افزایش یافت. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: جمع کل تولیدات کشاورزی قم در سال زراعی ۹۶ _۹۷، ۶۶۰ هزار تن بود که در سال زراعی ۹۸ به ۸۰۵ هزار تن افزایش یافت که البته هدف گذاری ما عدد یک میلیون تن است.

پورمیدانی در ادامه تصریح کرد: در حوزه ورود سرمایه و اعتبارات سرمایه گذاری، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با تثبیت شغل ۶۶۲ نفر اختصاص یافت.

وی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار به آسیب دیدگان سیل فروردین سال ۹۸ قم، گفت: ۴۷۷ مورد کمک بلاعوض به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۶۸۸ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان آسیب دیده پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: قم تنها استانی است که با هماهنگی وزارتخانه، برنامه جامع اصلاح الگوی کشت را در دشت شریف آباد و دشت ساوه ساوه دنبال می‌کند.

وی همچنین به موضوع صادرات تخم مرغ از قم به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: پیش از سال ۹۸ به دلیل شیوع آنفولانزا صادرات تخم مرغ از قم به صفر رسید اما در طول سال ۹۸، ۱۵۰۰ تن تخم مرغ از استان قم به کشورهای عراق، امارات، عمان و قطر صادر شد. همچنین در سه ماهه ابتدایی سال نیز بیش از ۵۰۰ تن تخم مرغ از قم صادر شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.