باغ پرندگان قم تا نیمه دوم امسال تکمیل می‌شود/ وجود ۱۰۰ گونه پرنده

شهر بیست/ مسئول پروژه باغ پرندگان قم با بیان اینکه از اوایل نیمه دوم سال این مجموعه برای استفاده عموم آماده سازی می‌شود، گفت: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باغ پرندگان قم تا نیمه دوم امسال تکمیل می‌شود/ وجود ۱۰۰ گونه پرنده
شناسه : 23123 | انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید مهدی هاشمی با بیان اینکه جانمایی باغ پرندگان قم از سال ۹۵ با دستور شهردار قم آغاز شده است، افزود: مساحت این مجموعه ۱۲ هکتار است که از این میزان ۶ هکتار فنس کشی شده و داخل آن طرح باغ پرندگان اجرا شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای احداث باغ پرندگان هزینه شده که این هزینه به جز فضای سبز است و شامل عمران، ابنیه، برق، تأسیسات و قفسه‌های کوچک و بزرگ می‌شود.

مسئول پروژه باغ پرندگان قم گفت: این مجموعه شامل ۱۱ قفسه است که ۹ قفسه ۲۰ متر مربع، یک قفسه ۸۰ متر مربع و یک قفسه ۱۰۰ متر مربع است.

وی اظهار داشت: یک سوله بزرگ به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع به ارتفاع هشت متر به صورت دومنظوره احداث شده که شامل گلخانه گرمسیری گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها و همچنین پرندگان حاره‌ای می‌شود و داخل سوله پرندگان آزادانه حرکت می‌کنند.

هاشمی گفت: مجموعه ۶ هکتاری باغ پرندگان شامل کافی شاپ، رستوران، ساختمان اداری، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غرفه تنقلات است.

اختصاص ۶۵ درصد مساحت باغ پرندگان قم به فضای سبز

وی ابراز کرد: ۶۵ درصد از این مجموعه به فضای سبز اختصاص داده شده که در آن فضای سبز به شکل خاصی طراحی شده است.

مسئول پروژه باغ پرندگان قم با بیان اینکه از ماه گذشته کاشت فضای سبز در این مجموعه آغاز شده است، افزود: قطعات بزرگ فضای سبز کاشته شده و تا یک ماه آینده کاشت مجموعه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: پیمانکار برای نگهداری پرندگان زینتی در نظر گرفته شده و قرارداد در مرحله انعقاد است.

وجود ۳۷۰۰ قطعه پرنده در باغ پرندگان قم

هاشمی همچنین با بیان اینکه از اوایل نیمه دوم سال باغ پرندگان برای استفاده عموم آماده سازی می‌شود، افزود: ۱۰۰ گونه پرنده در این پروژه به تعداد سه هزار و ۷۰۰ قطعه شامل طاووس، گروه پرندگان شکاری شامل عقاب، جغد و شاهین و پرندگان آبچر شامل غاز، اردک و پلیکان و گروه طوطی سانان، قرقاول و شتر مرغ وجود خواهد داشت که اکثر پرندگان در محوطه آزادانه در حرکت خواهند بود.

وی بیان کرد: در مجموعه باغ پرندگان برکه‌ای واقع شده که آبشار انتهای پارک را تا ورودی پارک به طول ۵۳۰ متر مربع متصل می‌کند و عملیات احداث آن به اتمام رسیده است.

مسئول پروژه باغ پرندگان قم در پایان گفت: مجموعه باغ پرندگان در میدان مفید، بعد از بلوار شهید آوینی، به سمت شهرک قدس بعد از موزه دفاع مقدس واقع شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.