پارکومترهای هوشمند در قم نصب می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای پارکومترهای هوشمند در قم خبر داد و گفت: در چهار خیابان اصلی شهدا، بلوار نیایش، بلوار محمدامین و ۱۹دی به‌زودی سیستم پارکومترهای هوشمند نصب می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پارکومترهای هوشمند در قم نصب می‌شود
شناسه : 23104 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به مطالبه مردم برای ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر و معابر اصلی، اظهار داشت: باید بپذیریم ایجاد پارکینگ یک عامل تشویقی برای استفاده از خودروی شخصی و درنتیجه ایجاد ترافیک بیشتر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با توصیه به مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افزود: در یک سال گذشته سیستم ناوگان اتوبوسرانی بسیار ارتقاء پیداکرده و مردم می‌توانند بدون دغدغه جای پارک سفرهای درون‌شهری خود را با ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام دهند.

نیک از اجرای پارکومترهای هوشمند در قم خبر داد و گفت: پارکومتر یکی از سیستم‌های مدیریت پارک در معابر اصلی بوده و سازمان از سال گذشته به‌روزرسانی این سیستم را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته سیستم قدیمی پارکومترهای در سطح شهر جمع‌آوری‌شده و در حال آماده‌سازی معابر برای نصب سیستم‌های جدید هستیم و تا پایان سال با مجوز شورای ترافیک ۳۲ معبر به سیستم پارکومتر جدید مجهز می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده‌سازی چهار خیابان اصلی شهدا، بلوار نیایش، بلوارمحمد امین(ص) و ۱۹دی خبر داد و خاطرنشان کرد: این چهار خیابان اصلی در حال رنگ‌آمیزی برای نصب پارکومتر بوده و به‌زودی سیستم‌های جدید نصب خواهد شد.

نیک، عملکرد سیستم‌های جدید را تشریح و بیان کرد: مبنای عملکرد سیستم‌های جدید پلاک خودروها بوده و هر نیم ساعت یک‌بار از پلاک خودرو عکس گرفته می‌شود و ۲۰ روز تا یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک وجود دارد.

وی ادامه داد: در این سیستم جدید کارت اشتراک حذف‌شده و هزینه پارک از طریق اپلیکیشن پرداخت می‌شود و همچنین نیم ساعت ابتدای پارک نیز رایگان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، هدف از اجرای این طرح را جابه‌جایی سریع خودروها در محل پارک دانست و ابراز کرد: هزینه تعیین‌شده به درجه‌بندی معابر بستگی داشته و درجه معابر را میزان تردد خودروها و تقاضای پارک مشخص می‌کند.

نیک، خیابان هدف را معبر درجه‌یک و خیابان شهدا را درجه‌دو معرفی و تصریح کرد: هزینه معابر درجه‌یک بعد از نیم ساعت رایگان هزار و ۲۰۰ تومان، درجه‌دو یک هزار تومان و درجه سه ۸۰۰ تومان است.

وی با تأکید دوباره بر استفاده از حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری زیر چهار کیلومتر، افزود: خوشبختانه ناوگان اتوبوسرانی نیز بعد از شیوع ویروس کرونا و ماه‌ها تعطیلی بازگشایی‌شده و شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدیریت ترافیک به‌ویژه در هسته مرکزی شهر می‌توانند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.