۳۰۰ کیلومتر از خطوط فاضلاب شهر باید بازسازی شود/ صرف هزینه‌ ۲۰ میلیاردی برای بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب قم

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: تا ۱۰ سال آینده باید ۳۰۰ کیلومتر خط فاضلاب شهر بازسازی و اصلاح شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۰۰ کیلومتر از خطوط فاضلاب شهر باید بازسازی شود/ صرف هزینه‌ ۲۰ میلیاردی برای بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب قم
شناسه : 23094 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، علی جان صادق پور ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو استان قم که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با اشاره به یکپارچه‌سازی امور مربوط به شرکت آب و فاضلاب اظهار کرد: بحث یکپارچه‌سازی از فروردین‌ماه آغاز شده و پس از صدور ابلاغیه‌ها تا نیمه اردیبهشت‌ماه تمام امور مرتبط با یکپارچه‌سازی انجام شد.

وی با بیان اینکه با وجود یکپارچه‌سازی پروژه‌های آب و فاضلاب با سرعت در حال پیگیری است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طبق پیش‌بینی تا پایان مردادماه به برنامه قبلی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه فاضلاب قم از سال ۶۵ آغاز شده است افزود: در مرحله اول هزار و ۶۸۶ هکتار و ۳۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند و مرحله دوم برای پوشش ۸۰۰ هزار نفر بود که هنوز اجرایی نشده است.

صادق پور پردیسان، مناطق دو، سه و ۶ و هفت شهرداری را جزو مناطق تحت پوشش فاضلاب عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۲۶ هزار فقره انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف شهر واگذار شده و ۳۸ میلیون مترمکعب تولید پساب صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های فاضلاب استان قم گفت: ۱۲۰ کیلومتر شبکه نیاز به اصلاح و بهسازی دارد و هر روز در قسمت‌هایی از شهر دچار مشکلاتی می‌شویم که به طور مرتب این بخش‌ها بازسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: تا ۱۰ سال آینده باید ۳۰۰ کیلومتر خط فاضلاب شهر بازسازی و اصلاح شود که یکی از راهکارها در این زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ۸ مدول تصفیه خانه با جمعیت ۳ میلیون نفر برای شهر قم پیش‌بینی شده است گفت: تصفیه خانه فاضلاب شماره دو قم دچار مشکلات متعددی از جمله فرسودگی بالا، راندمان پایین بخش‌های مختلف، افزایش پارامترهای ورودی نسبت به طراحی اولی، عدم ایمنی کلرزنی، عدم عملکرد مناسب آشغالگیر و… بود.

صادق پور از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ارتقا، توسعه و بازسازی این تصفیه خانه با استفاده از ۵۵ درصد منابع داخلی و ۴۵ درصد منابع استانی خبر داد و گفت: اضافه کردن واحد شن‌گیر، طراحی و احداث دانه‌گیر، ساخت و نصب آشغال‌گیر ریزدانه، اجرای سیستم جمع‌آوری کفاب و لجن، استانداردسازی کانال‌های برق، ترمیم و اجرای پوشش ضدخوردگی برای سطوح بتنی در معرض آسیب، نوسازی تجهیزات الکترومکانیکال مستهلک، اصلاح و ایمن‌سازی واحد کلرزنی و اصلاح مشکلات هیدرولیکی تصفیه‌خانه‌ جزو بخش‌های این پروژه بوده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.