جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 23059 | انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هفدهم خرداد ماه، ۱۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۵ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۰ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آنها وخیم است.

وی افزود: بعد از هر مرحله از بازگشایی‌ها، حداقل دو هفته فاصله زمانی جهت بررسی افزایش شیوع بیماری در نظر گرفته می‌شود که با توجه به این امر و همچنین افزایش ورود زایران به قم، مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم رعایت الزامات فاصله‌گذاری توسط مردم تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا، مرکز بهداشت استان می‌باشد که خوشبختانه نقاط پرخطر استان به خوبی از سوی این مرکز مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرند.

وی با تاکید مجدد بر رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت، غربالگری و نظارت بر افراد با بیماری زمینه‌ای و افراد با سن بالاست زیرا احتمال ابتلای این دو دسته بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: البته لازم است ضمن آگاه‌سازی مردم از خطر بیماری کووید ۱۹، با شایعه و اضطراب در سطح جامعه هم برخورد شود تا مردم دچار وسواس فکری نشوند.

با بیان این نکته که کنترل‌ها و نمونه‌گیری‌های لازم در سطح استان به خوبی در حال انجام است خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام شیوع ویروس کرونا سعی کرده است آمار درست و واقعی را ارائه نماید تا تعیین وضعیت استان توسط وزارت بهداشت بر اساس این آمارها به درستی صورت ‌گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.