اجرای طرح عملیاتی رعد با دستگیری ۱۷۲ متهم در قم

شهر بیست/ جانشین فرماندهی انتظامی قم از اجرای طرح عملیاتی رعد به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی در استان خبر داد و گفت: در این طرح عملیاتی، ۱۷۲ نفر به اتهام سرقت، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، شرارت و مفاسد اجتماعی شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح عملیاتی رعد با دستگیری ۱۷۲ متهم در قم
شناسه : 23022 | انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با متهمان و مخلان نظم و امنیت عمومی در استان، طرح عملیاتی رعد به مرحله اجرا گذاشته شد که در نتیجه ۱۷۲ نفر به اتهام سرقت، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، شرارت و مفاسد اجتماعی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در طول اجرای این طرح علاوه بر کشف ۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه، تعداد ۴۰ دستگاه وسیله نقلیه اعم از انواع خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در مدت اجرای طرح مذکور بیش از حدود هزار و ۱۴۰ قطعه محصولات ضد فرهنگی و مقادیری انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۳۷ نفر اتباع غیرمجاز نیز شناسایی و توقیف شدند.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه تأمین امنیت شهروندان را به عهده داشته و با هر گونه اوباشگری و اخلال گری مجرمان قاطعانه مبارزه و جامعه را برای حضور و فعالیت متدینین مهیا خواهد کرد، البته درصد خیلی اندکی از شهروندان قانون را برنمی تابند که بایستی مورد اصلاح و یا برخورد قرار گیرند.

*سوءاستفاده از نام بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به منظور شیادی

رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به سو استفاده برخی افراد از نام بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به منظور شیادی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ علی موالی اظهار داشت: مدتی است گروه‌ها، کانال‌ها و اکانت‌های جعلی با آرم و عنوان بانک‌های مختلف توسط کلاهبرداران ایجاد شده است، شیوه معمول فریبکاری آنها بدین صورت است که کاربران را فریب داده تا افراد دیگری را در گروه یا کانال عضو کنند.

وی افزود: مثلاً در ازای عضو کردن هر ۱۰۰ نفر، وعده جایزه یک میلیون تومانی به کاربر داده می‌شود. متأسفانه بعضی افراد فریب خورده و مخاطبین خود را در این گروه‌ها عضو می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه هدف این کلاهبرداران کسب درآمد نامشروع است، فیش‌های ارائه شده در این گروه‌ها همه جعلی هستند و هیچ جایزه‌ای به کاربران داده نخواهد شد.

سرهنگ موالی گفت: برای جلوگیری از عضو شدن ناخواسته اکانت خود در این گروه‌ها و کانال‌ها توسط سایر افراد بایستی در بخش تنظیمات شبکه اجتماعی خود، تنها به افراد مورد اعتماد اجازه عضو کردن آی دی خود در گروه‌ها یا کانال‌ها را بدهید.

وی به کاربران توصیه کرد: این گروه‌ها پس از عضوگیری، به فروش رسیده و در واقع صاحب گروه بدون هیچ هزینه‌ای (تنها با ارائه فیش‌های جعلی) کسب درآمد نامشروع می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: هموطنان بایستی آگاه باشند هیچ بانکی در هیچ شبکه اجتماعی این روش جذب مشتری را ندارد، هموطنان در صورتی که در هر شبکه اجتماعی گروه، آی دی یا اکانتی که با عنوان و اسم یک بانک فعالیت می‌کند، را ملاحظه نمودند، قبل از هر گونه اعتماد بی‌جا حتماً به صورت حضوری یا تلفنی با خود بانک تماس گرفته و صحت و سقم خبر را بررسی نمایند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.