«عاشقانه‌های دوبازمانده از یک جنایت جنگی» به جشنواره تئاتر میثاق راه یافت

شهر بیست/ تئاتر «عاشقانه‌های دوبازمانده از یک جنایت جنگی» به کارگردانی مسعود مشعوف به نهمین جشنواره سراسری تئاتر میثاق راه یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«عاشقانه‌های دوبازمانده از یک جنایت جنگی» به جشنواره تئاتر میثاق راه یافت
شناسه : 2295 | انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، تئاتر عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی که پیش از این منتخب شرکت در بیستمین جشنواره تئاتر استان قم شده بود، در دومین جشنواره تئاتر قرارگاه پدافند هوایی با کسب عنوان های برتر بازیگری زن، پوستر و بروشور، گریم، نویسندگی و کارگردانی مجوز حضور در نهمین جشنواره سراسری تئاتر میثاق ارتش جمهوری اسلامی ایران را که اردیبهشت سال ۹۸ برگزار می شود، از آن خود کرد.

این جشنواره که از ۲۲ تا ۲۷ دی ماه در شهرستان بابلسر برگزار شد، با شرکت ۱۴ گروه هنری از تهران، مشهد، قم، تبریز، اراک، خارک، بوشهر و بابلسر به کار خود پایان داد.

این نمایش به نویسندگی سید مجید میر حسینی و کارگردانی مسعود مشعوف از گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) در دومین جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش در سالن سینما فجر گروه پدافند هوایی بابلسر به روی صحنه رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ علی یک پزشک در خط مقدم جبهه که به نیروی جدیدی به نام آسیه دل می‌بندد. بیمارستانی را که آسیه در آنجا مشغول به کار است، بمباران می‌کنند. علی برای نجاتش به آنجا می‌رود اما باعث لو دادن مکان آسیه می شود و بیمارستان زیر حمله موشک و خمپاره قرار می‌گیرد، دو ترکش به بدن آسیه اصابت می‌کند. پزشکان بیرون آوردن ترکش ها از بدن آسیه را ممنوع کردند چون منجر به شهادت آسیه منجر می‌شود.

نمایش با ژانر عاشقانه و با نگاهی نو به فضای دفاع مقدس می پردازد و با تبعیت از مکتب ناتورالیست، در فضایی رئالیستی و سورئالیست اتفاق افتاده و حوادث و جریاناتی را که میان این دو ترکش به وقوع می پیوندد، در بدن آسیه شاهد هستیم.

ابوالفضل مختاری، دانیال غفوری، فاطیما جعفری، مسعود مشعوف، معصومه کهندانی، علی دریس، حسن حسنی، مهدی شکرانی از بازیگران این نمایش هستند.
همچنین حسن حسنی دستیار کارگردان و برنامه ریز، شادی گلشادی منشی صحنه، امین صابری اجرای نور، حمیدرضا فرساد اجرای موسیقی، سحر خوش قدم طراح گریم، مسعود مشعوف طراح صحنه، لباس و موسیقی، ابوالفضل ماهرخ طراح بروشور و پوستر، امیر معماری مسئول تدارکات و مصطفی رضوانی طراح و اجرای فرم این نمایش هستند. 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.