بازگشایی شبانه‌روزی دو شبستان مسجد مقدس جمکران به روی زائران

شهر بیست/ معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به گرمی هوا و نبود سایبان در صحن های این مکان مقدس گفت: با موافقت مسئولان استان دو شبستان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به صورت ۲۴ ساعته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای زائرین خواهند بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشایی شبانه‌روزی دو شبستان مسجد مقدس جمکران به روی زائران
شناسه : 22921 | انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی با اشاره به اینکه با پیگیری های مسئولان مسجد مقدس جمکران و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه صحن های مسجد به صورت ۲۴ ساعته باز شد، اظهار کرد: روز گذشته با همکاری مرکز بهداشت استان قم جلسه آموزشی با موضوع کرونا برای خادمین این مکان مقدس برگزار شد تا آمادگی لازم برای میزبانی از زائران در این شرایط را به صورت کامل ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید و نبود سایبان در صحن های مسجد مقدس جمکران و با موافقت مسئولان استان، شبستان های امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز از امروز به صورت ۲۴ ساعته به روی مردم باز شد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه زائران این مکان مقدس به خوبی از دستورالعمل های بهداشتی آگاهی دارند و این نکات را به درستی رعایت می کنند، بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، تمامی کتب قرآن و ادعیه، مهر و تسبیح ها از این دو شبستان جمع آوری شده و زائران می بایست این ملزومات را با خود به همراه داشته باشند و به صورت انفرادی از آنها استفاده کنند.

صدوقی با تاکید بر اینکه فرش های این مسجد یک روز درمیان تعویض می شوند، گفت: خادمان موظف شده اند مباحث مربوط به فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل در این مکان مقدس اجرا کنند. علاوه بر این ماشین های زائربر و ویلچر ها نیز به صورت مستمر پس از هر سرویس ضد عفونی می شوند.

وی با اشاره به اینکه دو شبستان فوق با یک چهارم ظرفیت در خدمت زائران هستند، اظهار کرد: پس از تکمیل این ظرفیت درب های ورودی بسته می شوند تا جمعیت داخل شبستان ها از درب های خروجی خارج شوند. همچنین برای سهولت کار زائران در دو ورودی باب الشهدا و باب المعصومه(س) کانکس هایی قرار دادیم تا بسته هایی حاوی مهر، تسبیح، ماسک و دستکش را با قیمت تمام شده به زائران عرضه کنند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر همکاری خوب زائران با خادمان این مکان مقدس و رعایت نکات بهداشتی، خاطرنشان کرد: ان شاءالله با رعایت تمام دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد بهبود وضعیت بوده و به زودی با ظرفیت کامل در خدمت عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.