بدمنظری در قم وجود دارد/ ۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر توجه می‌کنند

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی دو ماه آینده، کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بدمنظری در قم وجود دارد/ ۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر توجه می‌کنند
شناسه : 22904 | انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به ایراداتی که شهرداری به اجرای نماهای نامتعارف و رومی وارد می‌کند، اظهار کرد: ما به شدت نسبت به حفظ سیما و منظر شهری متناسب با جایگاه قم حساس هستیم و تلاش داریم از بدمنظری در شهر جلوگیری کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه امروز بدمنظری در شهر دیده می‌شود، گفت: البته ضوابطی در این زمینه گذاشته شده اما به طور کامل این ضوابط اجرا نمی‌شود.

جانقربان با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص سیما و منظر شهری در قم، افزود: انتظار ما از سازندگان این است که ضمن کار ارزشمندی که در اشتغال‌زایی و توسعه مسکن انجام می‌دهند نسبت به سیما و منظر ساختمان‌ها نیز حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سیمای ساختمان‌ها متناسب با صرفه‌های اقتصادی نگاه کرد، گفت: این کار که برای کسب سود بیشتر اقدام به استفاده از نماهای نامتعارف و رومی شود درست نبوده و باید جلوگیری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر نظارت‌ها بر ساختمان‌های ۵ سقف و بالاتر در حوزه سیما و منظر آغاز شده و تلاش داریم این نظارت‌ها را به ساختمان‌های ۳ سقف و بیشتر هم توسعه دهیم.

جانقربان با تاکید بر اینکه چارچوب‌های کلی نماهای ایرانی و اسلامی در شهرداری تدوین شده است، گفت: تمام این ضوابط باید رعایت شده تا مالکین و سازندگان دچار جریمه‌های مشخص‌شده در زمینه سیما و منظر نشوند.

وی اظهار کرد: لازمه تحقق سیاست‌ها در زمینه سیما و منظر شهری همکاری و مساعدت تنگاتنگ شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: البته با سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته و ضوابط مشخص‌شده در سال‌های اخیر شاهد کاهش اجرای نماهای نامتعارف و رومی در شهر قم بوده‌ایم و امروز بیش از ۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر شهری توجه می‌کنند.

جانقربان گفت: طی دو ماه آینده کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری نیز تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.