مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد

شهر بیست/ رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر اینکه مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد، گفت: هوشمندسازی متولی مشخصی ندارد و هر نهادی به صورت مستقل کارهای خود را پیگیری می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد
شناسه : 22737 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایون یزدان‌پناه با بیان اینکه نرم افزاری طراحی شده که سامانه‌های مختلف شهرداری و شهر می‌توانند به آن متصل شده و یکپارچه عمل کنند، اظهار کرد: این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که اطلاعات را به صورت الکترونیکی تبادل کرده و در نتیجه، داده‌های مشترکی جهت تحلیل ارائه می‌دهد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: البته مشکل اینجاست که دستگاه‌ها، مشارکت لازم را در خصوص داده‌نگاری در این نرم افزار ندارند که این حلقه مفقوده باید توسط نهادهای بالادستی حل شده تا شهر هوشمند تحقق یابد.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد، افزود: هوشمندسازی متولی مشخصی ندارد و شاید به نوعی هر نهادی به صورت مستقل کارهای خود را پیگیری کند.

وی گفت: وزارت ارتباطات مجموعه‌ای است که زیرساخت‌ها و بسترهای کاری را فراهم می‌کند؛ حتی وزارت کشور هم که مرتبط با شهرداری‌ها است نمی‌تواند برای شهرداری‌ها تعیین تکلیف کند چون شهرداری‌ها زیر نظر شوراهای اسلامی شهر کار می‌کنند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اذعان به اینکه مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی دارد و قوانین با هم تداخل ایجاد می‌کنند، بیان کرد: مدیریت هوشمند شهری که مدیریت یکپارچه الکترونیکی است خیلی ساده است و همین ساختارها وجود داشته و فقط باید تبادل داده الکترونیکی صورت گیرد و در قم، شهرداری اگر محور این کار قرار گیرد حاضر است که هزینه‌های این کار را انجام دهد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.