تدوین پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم آغاز شد

شهر بیست/ تدوین پروتکل خواهرخواندگی و ارتباط مستمر با شهرداری‌های خارجی در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم آغاز شد
شناسه : 22689 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده با اشاره به فعال شدن اداره بین الملل اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهر قم به عنوان جهان‌شهر شیعی جایگاه ویژه‌ای در بین دیگر کلانشهرهای مذهبی کشور دارد و از دیرباز در مرکز ارتباطات بین‌المللی قرار داشته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزود: شهرداری قم به عنوان خادم زائران بین المللی آستان کریمه اهل بیت (س) از گذشته تمهیداتی را برای ارتباط موثر با دیگر شهرداری‌های شهرهای زیارتی و شهرهای مطرح جهان اندیشیده بود و با تدبیر شهردار محترم، اداره بین الملل این اداره کل به عنوان نقطه تماس بین المللی شهرداری تعریف شده است.

کلانتزاده تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم در ارتباطات بین المللی بین شهری، خواهرخواندگی است که شهرداری قم از گذشته تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و اکنون با فعال‌تر شدن اداره بین الملل، تنظیم روابط با خواهرخوانده‌های فعلی و تصویب و ایجاد خواهرخوانده‌های جدید در اولویت این اداره قرار گرفته است.

وی، مزایای خواهرخواندگی را در ارتباط موثر و سریع با شهرداران و دریافت و اعطای کمک‌های معنوی و مادی دانست و تاکید کرد: در رابطه خواهرخواندگی، برخی شهرها به سبب محتوای اثرگذار فرهنگی تولید شده در آن شهر، نقش محوری ایفا می‌کنند و قم نیز به همین دلیل، ظرفیت بالایی برای صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی دارد که این نکته در تدویل پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم مورد تاکید قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از کرونا باید به دنبال افزایش ارتباطات و به تبع آن ورود بیشتر زائر و توریست بین المللی به قم برای جبران کاهش درآمدهای شهر در ماه‌های گذشته باشیم و افزایش ارتباطات بین المللی یکی از راهکارهای این امر است.

کلانترزاده، پروتکل خواهرخواندگی را ضامن ارتباطات بادوام و موثر بین شهرداری‌ها دانست و گفت: در پروتکل خواهرخواندگی، نحوه انتخاب شهرها برای عقد خواهرخواندگی، سطح ارتباطات و نقاط مرتبط بین دو شهرداری و شهر تعریف می‌شوند و سپس روند اجرا آغاز می‌شود. در مسیر تدوین این پروتکل از تجارب دیگر کلان‌شهرهای ایران و سازمان های بین المللی استفاده شده و از کارشناسان امور بین الملل در قم و حوزه علمیه نیز کسب نظر و تجربه خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال براساس این پروتکل تدوین شده، تعدادی خواهرخواندگی جدید بین قم و شهرهای مهم دنیا برقرار شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.