کارگاه «طراحی لباس در تئاتر» برگزار شد

شهر بیست/ کارگاه «طراحی لباس در تئاتر» ویژه اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور «الهام شعبانی» طراح لباس شناخته شده‌ سینما و تئاتر در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کارگاه «طراحی لباس در تئاتر» برگزار شد
شناسه : 22675 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه «طراحی لباس در تئاتر» با حضور الهام شعبانی که طراحی لباس سریال‌هایی همچون زیرخاکی، عاشقانه و دو قلوها را در کارنامه خود دارد، در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار شد.

شعبانی در ابتدای این کارگاه گفت: «طراحی لباس یکی از مهم‌ترین ارکان در اجرای یک نمایش حرفه‌ای است. اولین عنصری که مخاطب در یک اثر نمایشی با آن مواجه می‌شود، ظاهر بازیگر است. لباس به عنوان یک رسانه در همان نگاه اول اطلاعات کلیدی درباره موقعیت، هویت، وضعیت اقتصادی، طبقه اجتماعی، فرهنگی و… شخصیت نمایشی به مخاطب منتقل می‌کند.»

وی در ادامه افزود : «طراح لباس باید با طراح صحنه، کارگردان و بازیگران تئاتر در ارتباط باشد و این موضوع ملزم به داشتن اطلاعات در حوزه‌های مختلف است. خیلی مهم است که یک طراح لباس، به روان‌شناسی مسلط باشد و از طرفی بتواند با کارگردان و بازیگران هم ارتباط برقرار کند.»

الهام شعبانی همچنین ابراز امیدواری کرد یک کارگاه خیاطی و آرشیوی کامل در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ایجاد شود تا طراحان لباس اموزش دیده‌ای وارد عرصه تئاتر شوند و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.