آخرین وضعیت تونل جمهوری قم/ از پیشرفت ۱۰ درصدی تا پیش‌بینی هزینه ۹۰ میلیارد تومانی

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: احداث تونل جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته که در حال حاضر تأسیسات معارض پروژه جمع‌آوری و پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین وضعیت تونل جمهوری قم/ از پیشرفت ۱۰ درصدی تا پیش‌بینی هزینه ۹۰ میلیارد تومانی
شناسه : 22612 | انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده اظهار کرد: پروژه جمهوری یکی از بزرگ‌ترین بزرگراه‌های درون شهر قم محسوب می‌شود که تونل جمهوری این پروژه را تکمیل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: نقطه ابتدایی محور جمهوری از شهرک پردیسان به‌عنوان خیابان آیت‌الله بروجردی به طول ۹ کیلومتر اجرا شده و بعد از آن تا میدان بقیه‌الله(عج) و سپاه امتداد دارد، همچنین در منطقه دو این محور تاکنون به میدان امام حسین(ع) رسیده است.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر سنگین‌ترین پروژه این محور با بیشترین هزینه مالی احداث تونل جمهوری در حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی هزینه ۹۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، اضافه کرد: در این پروژه از زیرگذر امام حسین(ع)، بلوار نور و سواران عبور کرده و به بلوار یادگار امام می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای دو مدول از چهار مدول تونل جمهوری، گفت: به این دلیل که این پروژه به‌طور کامل داخل بافت شهری قرارگرفته مجبوریم مرحله‌به‌مرحله اجرا کنیم تا زندگی مردم دچار اخلال نشود، پروژه تونل جمهوری در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در زمان‌بندی دوساله به اتمام برسد.

حلوایی زاده با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از پروژه تملک و آزادسازی در بلوار سواران بوده که شهرداری منطقه دو در حال انجام است، گفت: مزیت این پروژه این بوده که وقتی روسازی را کامل انجام دهیم دیگر کار ما زیر سطح است و مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

وی، یکی از مشکلات این پروژه را فرسوده‌بودن شبکه زیرساخت‌ها در این منطقه شهری دانست و گفت: مجبور به تعویض تمام شبکه برق بلوار نور و جابه‌جایی فیبر نوری تاکنون شدیم، همچنین تمام لوله‌های اصلی و انشعاب گاز و آب جابه‌جا شده است، این پروژه هزار و ۲۰۰ متر طول است که کار سنگینی در حوزه کارهای عمرانی شهرداری محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.