بهبودیافتگان کرونا در قم پلاسمای خود را اهدا کنند

شهر بیست/ مدیرکل انتقال خون قم گفت: با توجه به اثربخشی پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در درمان بیماران مبتلا به این بیماری، از بهبودیافتگان این بیماری درخواست داریم تا پلاسمای خود را اهدا کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهبودیافتگان کرونا در قم پلاسمای خود را اهدا کنند
شناسه : 22600 | انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی نوریان اظهار کرد: تاکنون ۴۰ نفر از بیماران بهبودیافته کرونا دراین استان با مراجعه به مرکز انتقال خون روح الله قم پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی گفت: از همه بیماران بهبود یافته مبتلا به کویید۱۹ که در بیمارستان بستری بوده و روند درمان آنها پایان یافته‌است، ‌درخواست داریم به شکرانه این سلامتی، برای کمک به سایر مبتلایان پلاسمای خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه جمع آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در دستور کار قرار گرفته است،‌ اظهار داشت: تمام بیماران بهبود یافته بین ۱۸ تا ۶۰ سال و همچنین بانوانی که سابقه بارداری ندارند، می‌توانند با به همراه داشتن کارت ملی برای اهدای پلاسمای خون به مرکز انتقال خون روح الله قم مراجعه نمایند.

نوریان ادامه داد: طرح پلاسما درمانی با استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان، یکی از روش‌های مداوای بیماران کرونایی است که با کمک سازمان انتقال خون کشور در استان‌های مختلف از جمله قم درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی پیش بینی‌ها از شیوع دوباره این بیماری در فصل پاییز خبر می‌دهد، ‌ضروری است تا ذخایر پلاسمای بهبود یافتگان کرونا که حاوی پادتن‌های ضد این ویروس هستند، افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون قم ادامه داد: برخلاف واحدهای خون اهدایی که امکان نگهداری آن تنها تا چند روز بیشتر وجود ندارد، پلاسما را می‌توان تا ۲ سال در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.