سیر نزولی مراجعه و بستری بیماران کرونایی در قم/ نباید به مردم اطمینان کاذب داد

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شاهد یک روند و سیر نزولی در میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران هستیم اما این دلیلی بر اتمام موضوع کرونا نیست و نباید اطمینان کاذب به مردم داده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیر نزولی مراجعه و بستری بیماران کرونایی در قم/ نباید به مردم اطمینان کاذب داد
شناسه : 22518 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، گفت: شاهد یک روند و سیر نزولی در میزان مراجعه به بیمارستان ها و بستری بیماران هستیم اما این دلیلی بر اتمام موضوع کرونا نیست و نباید اطمینان کاذب به مردم داده شود.

وی افزود: بی تفاوتی در موضوع کرونا، خطرناک ترین موضوع است و به هیچ عنوان نباید مردم موضوع کرونا را فراموش و فاصله گذاری های اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بخشی از تمامی بیمارستان ها باید در حالت آماده باش برای بیماران کرونایی باشد تا در صورت بروز پیک مجدد، غافلگیر نشویم.

قدیر افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می کنیم تا در صورت امکان در عید فطر به مسافرت نروند چرا که اگر به مناطق قرمز بروند خودشان را به خطر انداخته و اگر به مناطق سفید سفر کنند، مردم آن منطقه را دچار مشکل می کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۸ درصد مرگ و میرهای کووید۱۹ در افراد پرخطر با بیماری زمینه ای است از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، بیماری های مزمن ریوی کلیوی، سرطان ها، ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌ها کبدی است، لذا این افراد باید بسیار مراقب باشند تا تماس‌هایشان به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی اماکن متبرکه باید دستورالعمل های بهداشتی در این مراکز رعایت و خدام محترم نیز آموزش های لازم را فراگیرند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.