پایان یک اتهام/ قم منشأ کرونا نبود

شهر بیست/ در حالی که از اوایل اسفندماه رفتارهای ناپسند، اظهارات کذب و هجمه‌های ناجوانمردانه از سوی رسانه‌های غربی و افراد مختلف علیه قم و مردم قم شکل گرفت، دکتر مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی گفت: وقتی اعلام شد اولین مورد مثبت در قم دیده شده، بنا را گذاشتیم بر ورود بیماری از قم اما وقتی اپیدمولوژیست‌ها شروع به بررسی کردند، نظرشان این شد که ورود کرونا از گیلان بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایان یک اتهام/ قم منشأ کرونا نبود
شناسه : 22364 | انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از همشهری آنلاین، دکتر محرز که متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است، در دوران شیوع کرونا به یکی از مهم‌ترین چهره‌ها و منابع خبری تبدیل شده است. او در گفتگو با شماره تازه نشریه اندیشه پویا به پرسشی بسیار مهم و البته ابهامی بزرگ درباره منشا آلودگی ایران به ویروس پاسخ داد.

دکتر محرز درباره اینکه آیا واقعا کرونا از قم به دیگر شهرهای ایران رفت یا از یک نقطه دیگر گفت: بعد از شروع اپیدمی یک گروه اپیدمولوژیست بسیار ماهر به ریاست دکتر حقدوست کار را شروع کرد. اوایل می‌گفتند یک تاجر عرب که بین ابران و چین فعالیت می‌کرده، ویروس را از چین با خودش آورده است. بعد گروه به این احتمال رسید که قبل از قم دانشجویی از ووهان برای دیدن خانواده‌اش به گیلان آمده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌و‌گو با اندیشه پویا ادامه داد: ایام سال نو چینی‌ها بود و رفت و آمد کارگران چینی هم زیاد. برخلاف دیگر کشورها، ایران مرزهای هوایی خود را با چین نبسته بود. بدشانسی هم این بود که در اوج فراگیری آنفلوانزا بودیم و همه بیماران بدحال را به حساب آنفلوانزا می‌گذاشتیم. وقتی اعلام شد اولین مورد مثبت در قم دیده شده، بنا را گذاشتیم بر ورود بیماری از قم اما وقتی اپیدمولوژیست‌ها شروع به بررسی کردند، نظرشان این شد که ورود کرونا از گیلان بوده است.

شایان ذکر است این سخنان در حالی مطرح می‌شود که از اوایل اسفندماه رفتارهای ناپسند، اظهارات کذب و هجمه‌های ناجوانمردانه از سوی رسانه‌های غربی و افراد مختلف علیه قم و مردم قم شکل گرفت و حال نیز که عنوان شده ورود کرونا از گیلان بوده، امیدواریم شاهد رفتارهایی که با قم شد، با مردم این خطه نباشیم چراکه با توجه به برقرار بودن خط پرواز هوایی ایران و چین، این اتفاق می‌توانست از هر نقطه‌ای در کشور رخ دهد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.