ناصر فیض:

استاد زرویی نصرآباد با طنزش کسی را بدنام نکرد/ آثار او شاخص کار برای طنزپردازان جوان است

شهر بیست/ مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینکه مرحوم زرویی به این فکر نمی کرد که با طنزش از کسی انتقام بگیرد یا بدنام کند، گفت: در اشعار او ظرفیت زبان فارسی به رخ کشیده شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استاد زرویی نصرآباد با طنزش کسی را بدنام نکرد/ آثار او شاخص کار برای طنزپردازان جوان است
شناسه : 2236 | انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و سی و نهمین محفل طنز قمپز که در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، اظهار کرد: افرادی مثل ابوالفضل زرویی به دلیل اینکه در دوره ما بودند، شاید درست شناخته نشدند چراکه معمولاً بعد از سال ها و حتی قرن ها، جایگاه انسان های بزرگ و خدمات آنان مشخص می شود.

وی تصریح کرد: سیاستمداران شاید وقتی کلنگ کاری را می زنند و می روند، نگران بقیه ماجرا نیستند اما مرحوم زرویی وقتی کلنگ کار را در حوزه هنری زد، آن را رها نکرد و در ادامه، نمونه کارهایی در حوزه نثر و شعر داد که معیار و شاخص شد.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینکه در طول تاریخ ادبیات، طنزپردازان ما خیلی به طرف هجو گرایش داشتند، گفت: مرحوم زرویی ذوق نجیب و نگران به حال جامعه داشت. او به این فکر نمی کرد با طنزش از کسی انتقام بگیرد یا بدنام کند و با طنز خود به خوبی به معضل های اجتماعی پرداخت.

فیض با بیان اینکه آثار طنز مرحوم زرویی نصرآباد به عنوان شاخص کار برای کسانی است که می خواهند کار طنز کنند، تصریح کرد: در اشعار او ظرفیت زبان فارسی به رخ کشیده شد و با خواص و عامه مردم ارتباط برقرار کرد.

وی با تأکید بر اینکه اشعار مرحوم زرویی در بیان هنرمندانه، نمونه کامل سهل ممتنع بود، افزود: شاعران جوان از اندوخته ماندگار آثار مرحوم زرویی استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.