اسماعیل امینی مدرس و شاعر طنزپرداز:

طنزنویسان مبتذل دلقک اربابان قدرت و مشتریان ابتذالند/ بزرگان شعر طنز پایبند به انسانیت و اخلاق بودند

شهر بیست/ این مدرس و شاعر طنزپرداز در انتقاد به طنزنویسان مبتذل، گفت: این افراد دلقک هایی برای مشتریان ابتذال و در خدمت اربابان قدرت هستند و هیچ تعهدی به «فرهنگ و اعتقادات» و «عرف و اخلاق معمول» ندارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طنزنویسان مبتذل دلقک اربابان قدرت و مشتریان ابتذالند/ بزرگان شعر طنز پایبند به انسانیت و اخلاق بودند
شناسه : 2232 | انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، اسماعیل امینی مدرس، شاعر طنزپرداز و دبیر سابق جشنواره شعر فجر در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و سی و نهمین محفل طنز قمپز که در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با تجلیل از مقام مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد، اظهار کرد: انسان های بزرگ در هر حوزه ای، شاخص می شوند تا راه صحیح را از انحراف نشان دهند.

وی با بیان اینکه انسان بزرگ تراز کار را بالا می برند، تصریح کرد: اگر در شاعران انقلاب، سید حسن حسینی و قیصر امین پور را نداشتیم، تراز شعر انقلاب به افراد کم سواد می رسید.

این مدرس و شاعر طنزپرداز با انتقاد از اوضاع و احوال شعر طنز، گفت: وقتی همین امروز هم از طنز و طنزپرداز و استاد طنز می گوییم، دیده اید چه اوضاع و احوالی داریم و چه افرادی با چه سطح سواد و درک فرهنگی و ذوق ادبی به عنوان طنزنویس مطرح هستند و متأسفانه شهرت هم دارند و کار می کنند.

امینی افزود: متأسفانه این افراد هیچ تعهدی به «زبان فارسی»، «فرهنگ و اعتقادات» و «عرف و اخلاق معمول» ندارند، اظهار کرد: به همین دلیل است که وقتی می گوییم طنز، گاهی سرافکنده می شویم که ما هم در کنار آنها، طنزنویس محسوب می شویم.

وی تصریح کرد: این افراد دلقک هایی برای مشتریان ابتذال و در خدمت اربابان قدرت هستند.

این مدرس و شاعر طنزپرداز با بیان اینکه این افراد کارگاه می گذارند و درس می دهند، افزود: در یکی از کتاب های این افراد نوشته است «اصولاً در ذات طنز نوعی دشمنی است و نوشداروی احساس تنفر و دشمنی ماست و با طنز دلمان را خنک و عقده هایمان را خالی می کنیم و دیگران را هم ترغیب می کنیم تا مثل ما از آنچه متنفریم، بیزار شوند».

امینی با انتقاد از نوع نگاه طنزپردازان مبتذل، گفت: بزرگانی مثل دهخدا، ابوتراب جلی،  برادران توفیق، ابوالقاسم حالت، کیومرث صابری و ابوالفضل زرویی نصرآباد آمدند که چنین حرف های غیر انسانی و غیراخلاقی و ضدفرهنگی معیار طنز نباشد و نشان دادند میتوان طنزی نوشت که مستلزم به انسانیت و اخلاق و زبان و ادب فارسی باشد و به طنزنویسی و طنزپردازی حیثیت بخشیدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.