تصاویر به یادگار مانده از استاد رضا بابایی

شهر بیست/ به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد رضا بابایی، تصاویری به یادگار مانده و کمتر دیده شده از این نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه منتشر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصاویر به یادگار مانده از استاد رضا بابایی
شناسه : 22172 | انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رضا بابایی متولد اول خرداد ۱۳۴۳ در قزوین، دوره راهنمایی را در مدرسه محمد قزوینی تحصیل کرد و دیپلم پایان متوسطه را در رشته تجربی از دبیرستان پاسداران ( شهید میهن دوست) گرفت. سپس برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه شد و هم زمان گاهی به جبهه جنگ می رفت. از سال ۱۳۷۰ در دانشگاه تدریس کرده است. مواد درسی او در دانشگاه عبارت بودند از: منطق، فلسفه، متون عرفانی، ادبیات فارسی و عرب.

از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۷ سردبیری مجله صحیفه مبین، و از سال ۱۳۸۳تا۱۳۸۹  مسئولیت انجمن قلم حوزه را عهده‌دار بود و پس از آن، بیشتر به کار پژوهش، نگارش و ویرایش اشتغال داشت. برگزاری بیش از سی دوره کلاس نویسندگی در قم و تهران و شهرهای دیگر ایران، بخشی از کارنامه علمی اوست.

حدود سی کتاب و بیش از پنجاه مقاله در زمینه های فرهنگی، ادبی و تاریخی و چند صد یادداشت در فضای مجازی و مطبوعات، به قلم وی در زمینه های دین شناسی فرهنگی، تاریخ معاصر، سیاسی و ادبی منتشر شد و بیشتر در حوزه فرهنگ و دین شناسی قلم می زد. او را از روشنفکران دینی و نویسندگان معاصر می‌شناختند و می‌گفت: «دوست دارم صدای مردم باشم و با آنان درباره بایسته‌های فرهنگی و اجتماعی گفت‌وگو کنم.»

بابایی بیش از ۲۷ اثر ارزشمند تألیف کرد که از جمله آنان می‌توان به «مولوی و قرآن»، «درآمدی بر دین شناسی حافظ»، «دیانت و عقلانیت»، «آیین قلم»، «امام خمینی از ولادت تا ولایت»، «این پنج تن»، «بهتر بنویسیم»، «پیشوای صالحان»، «ندبه‌های دلتنگی»، «پیشوای مؤمنان»، «پیوند جان و جانان»، «حکایت خوبان»، «داستان‌هایی از زندگانی علی(ع)»، «رستاخیز خون و خرد»، «سفرنامه وصال»، «زندگی و بندگی بر پایه آموزه‌های قرآن و حدیث»، «لحظه دیدار نزدیک است» و «نوبت عاشقی» اشاره کرد.

این نویسنده نواندیش، پژوهشگر زبان فارسی و استاد حوزه و دانشگاه پس از تحمل یک دوره مبارزه با بیماری سرطان در سحرگاه دوشنبه ۱۸ فروردین درگذشت.

پایگاه خبری «شهر بیست» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد رضا بابایی، تصاویری به یادگار مانده و کمتر دیده شده از ایشان را در محافل و ارتباطات دوستانه، سفرها، دوره‌های آموزشی و بعضی مجالس سخنرانی منتشر می‌کند. بیشترین این تصاویر برگرفته از گروه تلگرامی «یادمان استاد بابایی» است.

لازم به ذکر است گزارش تصویری این سایت خبری از همایش «فرزند قلم»، آیین نکوداشت استاد رضا بابایی در شامگاه پنجشنبه سوم بهمن ماه سال ۹۸نیز که با حضور شخصیت‌های فرهنگی و جمع کثیری از شاگردان این نویسنده در مجتمع ناشران قم برگزار شد، در «اینجا» قابل دسترسی است.

 

 

 

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.