مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد

آغاز فراخوان شهرنگار۲ در قم برای استقبال از بهار

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: فراخوان شهرنگار 2 توسط این سازمان در دو بخش برای استقبال از بهار سال 1398 داده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز فراخوان شهرنگار۲ در قم برای استقبال از بهار
شناسه : 2210 | انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، سیدمحمد موسوی‌منش با بیان اینکه فراخوان شهرنگار ۲ با عنوان استقبال از بهار ۹۸ اعلام شده است، اظهار کرد: این فراخوان در دو بخش اصلی تقسیم می‌شود و ذیل آن موضوعاتی مطرح شده که از علاقه مندان درخواست شده در این بخش‌ها آثار خود را ارسال کنند.
وی با بیان اینکه فراخوان شهرنگار امسال در دو بخش المان‌های شهری و نقاشی دیواری اعلام شده است، افزود: فرصتی که برای ارسال آثار این فراخوان مشخص شده تا پنج بهمن ماه است و تلاش شده در کمیته داوران بررسی طرح‌ها از داوران تراز اول کشور استفاده شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در موضوع فراخوان آثار حجمی و المان موضوعات اصلی هویت اسلامی – ایرانی، خاطره ایرانی، نشاط و پویایی، تزئینات شهری و گرافیک شهری، بهار و رستاخیز و تجلی آیات الهی، داستان‌های ایرانی و قصص قرآنی، نوستالژی، استفاده از درون مایه طنز، خاطره‌های شیرین عمومی (با موضوعات خانواده، کار، زیارت)، موضوع آزاد، ظهور و نیمه شعبان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این آثار به صورت موقت در ایام نوروز سال ۹۸ مورد بهره برداری و اکران قرار خواهند گرفت، بایستی علاوه بر حداقل سه ماه ماندگاری مفید در فضای باز شهری، فاقد پیچیدگی ساخت، قابلیت جابجایی آسان و از حداقل هزینه ساخت برخوردار باشد.
وی با تأکید بر اینکه تمام طراحان و هنرمندان باید مشخصات فنی طرح خود را شامل ابعاد، متریال، آنالیز، برآورد، اهداف طرح و روش اجرا به طور کامل ارائه کنند، افزود: همچنین طرح‌های برگزیده در صورت داشتن فایل سه بعدی باید اصل فایل را نیز ارائه دهند.
موسوی‌منش با بیان اینکه تکنیک انتخاب متریال ساخت آزاد است، به موضوعات فراخوان نقاشی دیواری اشاره و اذعان کرد: استقبال از بهار، حال و هوای نوروز، تولد دوباره طبیعت، آیین‌ها و آداب و رسوم مراسم نوروز، سفره هفت سین، ذکر و دعای تحویل سال، رنگ و جذابیت در شهر، هوای پاک و شهر پاک، شهر دوست داشتنی و آرامش بخش، قم شهر کریمه اهل بیت(س)، بازی با نور و رنگ و سایه، بهار و رستاخیز و تجلی آیات الهی، ایجاد روحیه نشاط و شادی، سلامت جسمی و روانی، خانواده و همدلی، شاخص‌های فرهنگی و مذهبی شهر قم، ظهور، نیمه شعبان موضوعات فراخوان این بخش است.
وی اضافه کرد: برای طراحی ضرورت دارد طرح‌های ارسال شده در جهت حفظ ارتباط موضوعی صورت پذیرد؛ هچنین طرح‌ها باید از مخاطب پذیری بالایی برخوردار باشد و قابلیت اجرا در فضاهای شهری قم را به صورت نقاشی یا به صورت نقش برجسته و کاشی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجربه فراخوان‌های قبلی آثار خوبی ارسال شود و در بخش المان‌ها اولویت ساخت با طراح و هنرمند است و در صورتی که مشکلی باشد در قالب کمیته تقویم طرح‌های زیباسازی طرح از طراح خریداری می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در موضوع المان به صورت تخصصی کار بررسی می‌شود، بیان کرد: هنرمندان در ابتدا باید ماکت و کلیات اجرا شده را تحویل داده و پس از تأیید اولیه در کمیته‌های مختلف مطرح شده و برندگان مشخص می‌شوند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از بحث‌های اصلی در بخش آثار این است که المان و طرح جای دیگری استفاده نشده باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه نقاشی دیواری فراخوان گسترده‌تر است و با توجه به زمان بیشتر ماندگاری سعی داریم طرح‌های ماناتر را برگزیده کنیم.
موسوی‌منش با اشاره به جوایز پیش‌بینی شده برای شهرنگار ۲ تصریح کرد: در بخش نقاشی دیواری به هشت طرح برتر ۳٫۵ میلیون تومان، هشت طرح دوم ۲٫۵ میلیون تومان و ۱۲ طرح سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.
وی با اشاره به راه‌های ارسال آثار به شهرنگار ۲ گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق نشانه پستی zibasazi.qom@gmail.com ارسال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال zibasaziqom@ و سایت این سازمان مراجعه کرده یا با شماره ۳۷۷۰۵۲۳۰-۰۲۵ و ۳۷۷۲۲۱۳۱-۰۲۵ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم
امکان برپایی بازارچه‌های موقت در ۱۳ بوستان شهری قم
بازگشایی ۱۳ خیابان بن‌بست قم
تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.