۷۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه دو وجود دارد/ تلاش برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و رفاهی در منطقه

شهر بیست/ شهردار منطقه دو قم با بیان اینکه تاکنون ۳۲ بوستان در این منطقه احداث ‌شده است، گفت: یکی از مطالبات مهم شهروندان در این منطقه، احداث بوستان بیشتری است و ما در توسعه سرانه فضای سبز با توجه به تغییر کاربری مفید بلوار جمهوری و کمربندی امام علی(ع) در تلاش هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه دو وجود دارد/ تلاش برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و رفاهی در منطقه
شناسه : 21984 | انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به اقدامات عمرانی و عمده فعالیت‌ها در منطقه دو قم، اظهار داشت: منطقه دو قم در سال ۶۸ تشکیل شد البته مناطق دو و شش در آن سال‌ها باهم بودند که بخش خیابان توحید شمالی از آن جدا و منطقه شش شکل گرفت و توحید جنوبی نیز جز منطقه دو محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو قم افزود: این منطقه شامل خیابان توحید و بزرگراه امام علی(ع) و مسیر رودخانه تا بیمارستان امام رضا(ع) و جاده اراک است که محدوده بزرگی در ۱۳۰۰ هکتار را تشکیل می‌دهد و ۴ هزار هکتار حریم شهری در این منطقه داریم.

رحیمی با بیان اینکه منطقه دو شهر قم حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و منطقه شلوغی است که نسبت به بسیاری از نقاط در مرکز استان‌ها دارای جمعیت بیشتری است، تصریح کرد: این جمعیت شامل ۲۰ درصد جمعیت قم بوده که در ۵۰ هزار واحد مسکونی زندگی می‌کنند، همچنین ۲۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم نیز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک سری مباحث توسعه‌یافتگی در این منطقه از شاخص میانگین کمتر است و جبران آن نیاز به تلاش بیشتری دارد، به‌خصوص در جبران کمبود فضای سبز، برنامه‌ریزی خوبی داشته‌ایم و در ایجاد خدمات رفاهی و اجتماعی و امنیت اجتماعی و سلامت بهداشت منطقه در تلاش هستیم.

شهردار منطقه دو قم عنوان کرد: مساحت فضای سبز شامل بوستان‌های جنگلی و فضای سبز در این منطقه  ۷۰۰ هکتار شامل ۶۰ هکتار بوستان شهری و دو بوستان جنگلی است که تراکم جمعیت ۱۷۰ نفر در هکتار فضای سبز منطقه پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

رحیمی اظهار داشت: ۳۲ بوستان در منطقه ۲ احداث‌شده است و یکی از مطالبات مهم شهروندان در این منطقه نیز احداث بوستان بیشتری است و ما در توسعه سرانه فضای سبز با توجه به تغییر کاربری مفید بلوار جمهوری و کمربندی امام علی(ع) در تلاشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.