تکمیل خط سراسری انتقال آب به فضای سبز/ قم پیشتاز تولید گیاهان زینتی

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از خرید بیش از ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات آب‌رسانی در قم طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: خط سراسری آب‌رسانی به فضای سبز قم تکمیل می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل خط سراسری انتقال آب به فضای سبز/ قم پیشتاز تولید گیاهان زینتی
شناسه : 21846 | انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به توجه ویژه شهرداری قم به کاشت درخت در حاشیه معابر، بیان داشت: نهضت درختکاری حاشیه معابر شهر قم در توسعه فضای سبز شهری تأثیر بسیاری دارد و در برخی از مناطق شهر قم از جمله منطقه سه و هفت در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نهضت سبز معابر شهر قم از سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۲۰ کیلومتر در حاشیه خیابان‌های قم با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان درختکاری شده است.

جوادیان با بیان اینکه شهر قم جزو پیشتازان تولید گیاهان زینتی است، افزود: شهرداری قم با احداث گلخانه مرکزی در بوستان غدیر به تولید گل و گیاهان زینتی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گلدان به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان در مرکز تولیدات، آموزش و تحقیقات سازمان تولید شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به فعال کردن طرح مطالعاتی گونه‌های سازگار با شهر قم، افزود: در این زمینه تعدادی گونه مشخص شناسایی و به مدت پنج سال در گلخانه مرکزی کاشته شده است و آزمایشات لازم بر روی آنها انجام گرفته تا مشخص شود که با اقلیم شهر قم سازگارند.

جوادیان ادامه داد: ۷۵ گونه گیاهی جدید در مرکز مطالعاتی شهرداری قم واقع در بوستان غدیر کاشته شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه آبرسانی به عرصه‌های فضای سبز شهر قم طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خرید لوله و تأسیسات آبرسانی از طریق اوراق دولتی اختصاص داده شده و با اجرای پروژه‌های متعدد در این زمینه قدم‌های بزرگی در توسعه فضای سبز شهر قم برداشته شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.