نوجوان حافظ قرآن کریم:

اعمال حافظان قرآن در نگاه مستقیم مردم است/ نمی خواستم اسلام را بدون تحقیق بپذیرم

شهر بیست/ این حافظ و مربی قرآن کریم گفت: مردم احترام بیشتری برای افراد قرآنی قائل می شوند و قرآن، ارزش و معنویت انسان را تقویت می کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعمال حافظان قرآن در نگاه مستقیم مردم است/ نمی خواستم اسلام را بدون تحقیق بپذیرم
شناسه : 2181 | انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از دارالقرآن امام علی(ع)، میترا گنجینه باف ۱۵ ساله از استان قزوین که در مقطع اول دبیرستان تحصیل می کند و سه سالی است که آموزش قرآن می دهد، در خصوص چرایی تمایل به حفظ قرآن خود اظهار کرد: دوست داشتم کلام خدا را بخوانم و بدانم چه مطالبی در قرآن آمده و فرمان ها را اطاعت کنم و اسلام را بدون تحقیق نپذیرم و فقط تسلیم نباشم؛ قبل از آن مطالعه کردم و معنا را خواندم تا دلایل قرآنی برای پذیرش دین داشته باشم.

وی ادامه داد: برخی از آیات را که با معنی خواندم خوشم آمد و خواستم آیه ها را همراه با معنا حفظ کنم تا بتوانم با کلام خدا به مردم توضیح دهم که خداوند در قرآن چه گفته است لذا آموزش قرآن را آغاز و اول راهنمایی حافظ کل شدم.

این مربی قرآن تصریح کرد: به دلیل اینکه خودم هم زمانی قرآن آموز بودم می دانم باید به نحوی رفتار کنم که قرآن آموز علاقه پیدا کند، نباید زیاد سخت و زیاد آسان گرفت.

گنجینه باف افزود: برخی جاها افراد از آسان گرفتن زیاد در مؤسسه های قرآنی، خسته می شوند زیرا جلوی پیشرفت فرد را می گیرند و می گویند باید همراه کلاس پیش بروید در صورتی که ممکن است فرد استعداد بیشتری داشته باشد؛ باید اعتدال در آموزش باشد و برای هر شخص مطابق با خودش برنامه قرآنی تعریف شود.

وی با اشاره به رسالت سنگین قرآن آموزان گفت:‌ مردم احترام بیشتری برای افراد قرآنی قائل می شوند و قرآن، ارزش و معنویت انسان را تقویت می کند و مهر قرآن آموز را در دل دیگران می اندازد؛ البته مردم روی حافظان قرآن حساس تر هستند و اگر کارهای جزئی را گاهی انجام دهند می گویند از یک حافظ قرآن بعید هست لذا باید الگوی خوبی برای قرآن باشیم.

این مربی قرآن افزود: قرآن سبب شد که دقت من حتی در نحوه زندگی بیشتر شده و دوست های خوب و با ایمان و اهل نماز را برگزیدم.

*حفظ قرآن در خردسالی نیازمند «برنامه، مربی و همراه خوب» است

زهرا نجفی مادر میترا گنجینه باف و مسئول اجرایی حسینیه قرآن آموزی در قزوین نیز اظهار کرد: مصطفی درخشان یکی از خیرین، حسینیه ای را رایگان در اختیار ما قرار داده و من و دخترم دو نفری آن را اداره می کنیم.

وی به دلیل برپایی کلاس های قرآنی توسط خود و دخترش اشاره کرد و گفت: دخترم را در مؤسسه های قرآنی ثبت نام کرده بودم اما وی به سبب سختگیری ها از قرآن، دچار دلزدگی شده بود، من هم نیت کردم اگر دوباره به قرآن علاقه مند و حافظ شد، به دیگران آموزش دهم.

مسئول اجرایی حسینیه قرآن آموزی در قزوین ادامه داد: آقای نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) همکاری خوبی برای قرآن آموزی در اقصی نقاط کشور دارند، از قم مربی گذاشتند و دخترم دوباره به آموزش قرآن علاقه مند شد؛ ما هم دو سال است که آموزش قرآن را شروع کردیم و در این مدت حدود ۲۵ نفر در حال آموزش هستند و دختر خودم و یک نفر دیگر حافظ کل شدند.

نجفی تصریح کرد: هر کس بخواهد قدم در حفظ بگذارد به خصوص خردسالان «برنامه، مربی و همراه خوب» می خواهد؛ مادر در موفقیت خردسالان نقش دارد و اگر کمک نکند و در خانه با کودک کار نکند پیشرفت سخت می شود.

وی با بیان اینکه آموزش همراه با بازی برای خردسالان بسیار جواب می دهد، گفت: روز اول من به خردسالان می گویم ما نمی خواهیم قرآن کار کنیم ما می خواهیم بازی کنیم و تا سه روز فقط بازی می کنیم تا اعتماد کودک را جلب کنیم و با هم دوست شویم و سپس آموزش را آغاز می کنیم.

مسئول اجرایی حسینیه قرآن آموزی در قزوین با بیان اینکه قرآن مانعی برای درس خواندن نیست، گفت: دخترم سه سالی است که آموزش می دهد و در مسابقات کشوری رتبه آورده و معدل درسی اش هم بالاست؛ به نظر من قرآن نور است و علم هم نور است و نور جای نور را تنگ نمی کند بلکه برکت هم می دهد.

وی در پایان گفت: از مسئولان می خواهم استعدادهای پنهان در اقصی نقاط کشور را کشف و به آنان توجه کنند زیرا برخی ساکن روستاها هستند و کسی نیست که به آنان آموزش دهد در صورتی که آنان هم ذوق و تمایل به یادگیری و حفظ قرآن دارند؛ به عنوان مثال، من قرآن آموزی دارم که برای یکی از روستاهای قزوین است و حتی اجازه نمی دهند که او برای مسابقات به شهرستان های دیگر برود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.