هجوم سوسک‌های سیاه به شهر در پی عوامل محیطی است

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال که در چند نوبت بارندگی مناسب و گرم‌شدن دوره‌ای اتفاق افتاد، هجوم سوسک‌های سیاه را در شهر را داشته‌ایم و به مرور جمعیت آنها در پی اتفاقات محیطی کاسته می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هجوم سوسک‌های سیاه به شهر در پی عوامل محیطی است
شناسه : 21794 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به مشکل هجوم سوسک‌های سیاه به شهر قم، اظهار کرد: چندروزی است که در سطح شهر شاهد هجوم سوسک‌های سیاه کوچک شدیم که شاید برای شهروندان این سوال باشد که این حشرات از کجا آمده‌اند و حس ناخوشایندی نیز این موضوع به وجود آمده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه کلینیک فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز به محض مشاهده این پدیده اقدام به جمع‌آوری نمونه‌ها و بررسی دقیق آنها کرد، تصریح کرد: این حشرات از دسته سوسک‌ها و خانواده کارابیده هستند و به طور معمول در مراتع و دشت‌ها و گاهی در مزارع کشاورزی از حضور علف‌های مرتعی و گل‌های آنها تغذیه کرده و به طور کلی به عنوان آفت محسوب نمی‌شوند.

جوادیان اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال که در چند نوبت بارندگی مناسب و گرم‌شدن دوره‌ای اتفاق افتاد تعداد این حشرات زیاد شد؛ این حشرات نیش یا اندام گزنده ندارند اما چون در شب به سمت نور جذب می‌شوند به سمت شهر حرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: این حشرات آفت فضای سبز نیستند و مانند سال‌های قبل که هجوم پروانه‌ها را به داخل شهر داشتیم این پدیده رخ داده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برنامه و اهداف اداره فنی سازمان پارک‌ها مبنی بر کاهش استفاده از سموم شیمیایی در عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهان و استفاده روزانه مردم از مواد شیمیایی در روزهای کرونایی، گفت: از نظر کارشناسی و فنی نیاز به سم‌پاشی شیمیایی برای این حشرات نیست.

جوادیان گفت: این حشرات در مدت کوتاهی در شهر خواهند بود و به مرور جمعیت آنها در پی اتفاقات محیطی کاسته می‌شود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.