آخرین آمار پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در قم/ استفاده از ماسک و دستکش در وسایل نقلیه عمومی اجبار شود

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اعلام جدیدترین آمار تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان قم، گفت: بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی، سیر نزولی تعداد بیماران کرونایی بستری را در بیمارستان‌های استان قم داشتیم ولی اکنون این رقم به ثبات رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین آمار پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در قم/ استفاده از ماسک و دستکش در وسایل نقلیه عمومی اجبار شود
شناسه : 21768 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به شانزدهم اردیبهشت‌ماه، ۴۱ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۶ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر با بیان اینکه بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی سیر نزولی تعداد بیماران کرونایی بستری را در بیمارستان‌های استان قم داشتیم ولی اکنون این رقم به ثبات رسیده، گفت: طی دو هفته اخیر تعداد بیماران کرونایی بستری در استان بین ۱۵۰ بیمار تا ۱۶۰ بیمار در حال تغییر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: میزان آمار بیماران کرونایی بدون علائم و ناقل در استان قم بالاست، البته در زمینه کرونا فقط از یک دسته افراد مشکوک دارای علائم و نیز افراد دارای ارتباط نزدیک با دسته نخست، تست گرفته می‌شود.

قدیر با اشاره به ویژگی بیماران کرونایی بهبود یافته، اظهار کرد: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا کسانی هست که پس از بهبودی، دو بار تست کرونای آن‌ها منفی شود یا این که پس از بهبودی دو هفته در قرنطینه بمانند.

وی ادامه داد: باید روند عادی سازی کرونا در میان مردم متوقف و هشدارهای لازم در این خصوص به مردم داده شود، ۳۰ درصد ابتلا به کرونا در وسایل نقلیه عمومی است و باید دستکش و ماسک در تاکسی‌ها اجباری شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.