شهر قم به وضعیت عادی نرسیده است

شهر بیست/ استاندار قم گفت: وضعیت شهر قم به لحاظ کرونا نسبت به گذشته بهبود یافته اما هنوز در مقایسه با سایر شهرهای دیگر در وضعیت قرمز قرار دارد و به وضعیت عادی در قم نرسیدیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهر قم به وضعیت عادی نرسیده است
شناسه : 21766 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به تبعات شیوع کرونا  در استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید به احصاء آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا در حوزه فعالیت خود بپردازند و خودشان نیز مسئولیتی در زمینه جبران این آسیب‌ها بپذیرند.

وی، انعکاس مشکلات استان قم ناشی از کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید سعی کنیم که پیشنهادهای استان برای کاهش تبعات کرونا در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد، بخش خدمات استان قم ضربه سنگینی از کرونا خورد و استان، درگیری طولانی تری با کرونا داشت.

وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری که در استان قم زیرپوشش هیچ نهادی نیستند، باید شناسایی شوند تا کمک‌های لازم به آن‌ها ارائه شود.

استاندار قم افزود: توفیقات خوبی در زمینه مقابله با کرونا در استان داشتیم، اما هنوز وضعیت استان قم سفید نشده است، باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در استان قم اجرا شود و جهش تولید را در استان دنبال کنیم.

سرمست، جبران تمام آسیب‌های ناشی از کرونا از سوی دولت را غیرممکن دانست و تصریح کرد: در کشورمان فرقی بین ایرانی و غیرایرانی در زمینه درمان بیماری کرونا دیده نشد و اتباع خارجی مبتلا به کرونا هم به صورت رایگان درمان شدند.

وی ادامه داد: باید کارگران ساختمانی اتباع خارجی در استان قم ساماندهی شود و در این زمینه باید با اداره اتباع خارجی استان، تعامل صورت بگیرد، ساماندهی این کارگران همچون کارگران ایرانی اهمیت دارد.

سرمست، مساجد را تعطیل ندانست و تصریح کرد: مساجد کارکردهای مختلفی دارند که می‌توانند این کارکردها را در ماه رمضان داشته باشند، پایگاه فعال رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه مساجد است، اما نماز جماعت در مساجد استان قم برقرار نیست.

وی ادامه داد: وضعیت شهر قم به لحاظ کرونا نسبت به گذشته بهبود یافته است، اما هنوز در مقایسه با سایر شهرهای دیگر در وضعیت قرمز قرار دارد و به وضعیت عادی در قم نرسیدیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید بازرسی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان برای ارزیابی طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند صورت بگیرد، از واحدهای فعال اقتصادی برتر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تقدیر به عمل آید، همچنین تقدیر از خیرین قمی نیز ضروری است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.