۴۲۰۰ مسکن در پردیسان قم ساخته می‌شود

شهر بیست/ معاون استاندار قم از ساخت ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان خبر داد و گفت: در این اراضی کاربری‌های فرهنگی، مذهبی و فضای سبز شهری در نظر گرفته می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۲۰۰ مسکن در پردیسان قم ساخته می‌شود
شناسه : 21528 | انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محسن بهشتی از سکونت ۱۵ هزار نفر در اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان قم خبر داد و گفت: مجموعه کاربری‌ها در این اراضی با خدمات محله‌ای در نظر گرفته شده و چند ماهی است که بحث تفکیک و جدول گذاری شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است؛ این زمین‌ها با رعایت اصول و کاربری شهری ساخته می‌شود.

به گفته وی، هم‌چنین پیش بینی شده است در دل خود این اراضی همه کاربری‌های آموزشی، درمانی و هم‌چنین امکانات فضای سبز و کاربری‌های خدماتی و مذهبی نیز احداث شود.

*آماده سازی زیرساخت‌های شهری قبل از احداث واحدهای مسکونی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به چالش احداث زیرساخت‌های شهری برای تولید مسکن در قم، گفت: برای اینکه تولید و یا به عبارتی احداث مسکن با مشکل حفاری خیابانی روبرو نشود، برای ساخت این ۴۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی زیرساخت‌های آب و برق و گاز و هم‌چنین مخابرات آن در ابتدا فراهم و در حال اتمام است تا بعد از سکونت مردم در این واحدها دیگر با مشکل زیرساخت شهری روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه طی چند جلسه قرار شد بحث تعیین تکلیف گاز، برق و تلفن این مناطق انجام شود و در چند پلاک هم مشارکت در ساخت و ساز را شروع کنیم، و با رعایت ضوابط شهرسازی به ساخت و ساز برسیم، گفت: هدف ما خام فروشی اراضی دولتی نیست؛ این اراضی ۴۸ هکتاری در گذشته مصوب شده بود ولی کاربردهای آن نیاز به اصلاحات داشت و در این اراضی مجموعه یکپارچه‌ای با مرکز محله دیده شده است.

*سکونت ۱۵ هزار جمعیت در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تعدادی از مجتمع‌های مسکونی به صورت ویلایی در نظر گرفته شده است اما بخش عمده این اراضی را مجتمع‌های آپارتمانی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمین‌های این مجتمع‌ها مطلوب است و در بلوار امام صادق علیه السلام در نظر گرفته شده است، افزود: بحث زیرساخت‌های شهری در حال آماده شدن است و برای آن ساختمان‌ها کم تراکم و تراکم بالا و ویژه برای سکونت ۱۵ هزار نفر اختصاص یافته است.

*پروژه اراضی ۴۸ هکتاری پشتیبان ساماندهی اطراف حرم

به گفته معاون استاندار قم، بحث اصلی در این اراضی خروجی طرح‌ها است این زمین‌ها دولتی است و شهرداری و استانداری هم هیئت اجرایی تشکیل داده است و زمین از وزارت راه و شهرسازی در اختیار استان قرار گرفته است و ارزش افزوده‌ای که از حاصل فروش این راضی دریافت می‌شود ۸ پروژه برای ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه (س) هزینه خواهد شد.

در اراضی ۴۸ هکتاری تعدادی از مجتمع‌های مسکونی به صورت ویلایی در نظر گرفته شده است

وی تصریح کرد: پروژه‌های اطراف حرم مطهر هم طرح‌های تملکی دارد و هم طرح‌های توسعه‌ای و هم برای بحث پیاده روسازی پروژه‌هایی در نظر داریم که اجرا کنیم و اراضی ۴۸ هکتاری به عنوان پروژه‌ای پشتیبان برای اطراف حرم که مصوب ستاد بازآفرینی است در نظر گرفته شده است.

بهشتی در ادامه اعلام کرد: ارزش افزوده‌ای که از این اراضی حاصل می‌شود در ساماندهی اطراف حرم مطهر و بافت‌های فرسوده آستان مقدس حضرت معصومه (س) هزینه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: ۷۰ درصد از اراضی ۴۸ هکتاری این محدوده مسکونی است و بخشی از این اراضی واحدهای مسکونی ویلایی است هم چنین ۱۵ درصد هم به سرانه فضای سبز اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.