جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم/ تداوم سیر نزولی بستری بیماران در مراکز درمانی

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در قم خبر داد و تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم/ تداوم سیر نزولی بستری بیماران در مراکز درمانی
شناسه : 21465 | انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: ۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۸ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در شبانه‌روز گذشته، ۲۰ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که ۵۰ نفر از آن‌ها بدحال هستند.

قدیر تأکید کرد: با توجه به گسترش شایعات و اخبار غیرمعتبر در فضای مجازی، از همشهریان عزیز تقاضامندیم، خبرهای کرونا ویروس را فقط از طریق رسانه‌های دارای مجوز دنبال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه افزود: در حال حاضر سیر نزولی بستری این بیماری را در استان شاهد هستیم که این مهم علاوه بر مجاهدت های پزشکان و پرستاران و کادر درمان، به خاطر زحمات همکاران من در مرکز بهداشت استان و شهرستان است.

وی یادآور شد: در مرحله اول غربالگری حدود ۱میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان مورد پایش و بررسی قرار گرفتند و در مرحله دوم هم‏اکنون حدود ۲۰ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و لازم است مردم شریف قم مثل گذشته با کارشناسان مرکز بهداشت همکاری مطلوبی داشته باشند.

قدیر با اشاره به همکاری خوب مردم در مقابله با این ویروس گفت: اکنون بیشتر تلاش ما این است که زنجیره انتقال و تکثیر ویروس را در جامعه قطع کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با رعایت فاصله گذاری توسط مردم و کنترل و پایش‌‏هایی که صورت می‏ گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.