کرونا اهدای خون را کاهش داد

شهر بیست/ مدیرکل انتقال خون قم گفت: شیوع ویروس کرونا در اسفند و فروردین کاهش اهدای خون را به دنبال داشت و این در حالی است که در فروردین با افزایش مصرف مواجه بودیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کرونا اهدای خون را کاهش داد
شناسه : 21388 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مرتضی نوریان در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در تالار شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به ذخایرمطلوب فرآورده های خون در استان قم، اظهار کرد: انتقال خون قم در حال حاضر با وضعیت مطلوب بانک خون و فرآورده های خونی پاسخگوی نیازهای استان قم است.

وی با تاکید براینکه برای تامین نیاز به خون و فرآورده های خونی در قم نیازمند برنامه ریزی بلند مدت هستیم، گفت: با شیوع کرونا بسیاری از عمل های غیراورژانسی تعطیل شد که کاهش مصرف خون  را در قم به دنبال داشت.

مدیرکل انتقال خون قم از کاهش مصرف و اهدای خون در اسفندماه گذشته به دلیل شیوع کرونا در قم خبر داد و گفت: با ادامه کاهش اهدای خون در فرودین ماه سال جاری و با توجه به بازگشت چرخه درمان مراکز درمانی به حالت عادی با افزایش دوبرابری مصرف خون و فرآورده های خونی مواجه بودیم.

وی با اشاره به وضعیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان،گفت: هرسال در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش و نیاز به مصرف افزایش پیدا می کند که این اتفاق در آخرین روزهای ماه رمضان نیز تکرار می شود و لازم است از مردم بخواهیم برای اهدای خون مستمر به صورت متوازن اقدام کنند.

نوریان با بیان اینکه مردان برای اهدای خون در هرسال چهار بار می توانند اقدام کنند، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم که اهدای خون را به یک زمان خاص موکول نکنند و در زمان‌های مختلف به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در توازن اهدای خون گفت: از رسانه ها درخواست داریم اهداکنندگان مستمر خون را مورد تشویق قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به رده سنی اهدا کنندگان خون، عنوان کرد: اهداکنندگان خون در رده های سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می توانند به این صدقه جاریه رو بیاورند.

وی با تاکید براینکه اهدای خون می تواند زندگی مردم بسیاری را نجات دهد، گفت: هرواحد خون می تواند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

نوریان نیاز ضروری مراکز درمانی به خون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هر ۱۰ دقیقه یکی از فراورده های خونی بین مراکز درمانی توزیع می شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.