ظرفیت گلاب‌گیری باغات آستان مقدس به ۴۵ تن افزایش می‌یابد

شهر بیست/ معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ظرفیت گلاب‌گیری باغات آستان مقدس به ۴۵ تن افزایش می‌یابد
شناسه : 21365 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، حسین فراهانی طی گفت‌وگویی با اشاره به بخشی از دستاوردهای مؤسسه زائر در حوزه‌های کشاورزی، اظهار کرد: عملیات برداشت گل و آیین گلاب‌گیری هم‌زمان با شکوفا شدن گل‌های محمدی در باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در بخش جعفرآباد قم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سال جدید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، مدیریت کشاورزی فاطمیه با بهره‌گیری از دو دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی و گلابگیری ظرفیت تولیدی خود را به دو برابر سال قبل افزایش داده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد، درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش حجم بارندگی‌ها گلاب و عرقیات استحصال شده باغات موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از کیفیت بسیار خوبی برخودار خواهد بود که این گلاب در فروشگاه‌های متبرکات اطراف حرم مطهر در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.