کاشت بیش از ٢٣ هزار گلدان یاس امین الدوله در بلوار شهید سلیمانی

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در سومین مرحله جایگزینی درختچه‌های پوششی با چمن بیش از ٢٣ هزار گلدان یاس امین الدوله در بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاشته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت بیش از ٢٣ هزار گلدان یاس امین الدوله در بلوار شهید سلیمانی
شناسه : 21315 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری بر اساس دستورالعمل‌های کارشناسی و با اصل مهم مدیریت منابع آب در شهر قم به‌صورت جدی در حال پیگیری و اجراست، گفت: در چند سال گذشته زیباسازی و توسعه فضای سبز بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی به علت تردد بالای شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ ریزی به عمل آمده و دستورالعمل‌های سازمان در سال گذشته مبنی بر کاهش سطح چمن، درختچه‌های پوششی در این بلوار جایگزین آن شد.

وی، قرار گرفتن سطح وسیعی از دیوار سبز شهر قم را در دو بلوار زائر و سردار سلیمانی مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در این عملیات سطح وسیعی از چمن دو طرف بلوار برداشته و در سه مرحله درختچه‌ای پوششی یاس امین دوله کاشته شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: انتخاب درختچه یاس امین دوله بر اساس مصوبه کارگروه طراحی سازمان انجام‌شده و مراحل کاشت به‌صورت اختصاصی و هدفمند بوده و همه مراحل فنی از تهیه نهاده های گیاهی و کشاورزی از نوع درجه‌یک انتخاب‌شده است.

جوادیان، تعداد یاس‌های کاشته شده در مرحله سوم این دو بلوار را بیش از ٢٣ هزار یاس امین الدوله گلدانی اعلام کرد و گفت: این تعداد گلدان یاس امین دوله در ۵ منطقه یک، دو، سه، چهار و هفت کاشته شده است.

وی ادامه داد: کم آب بودن، معطری، زیبایی و نوع خاص رشد و نمو، امتیازاتی است که یاس امین الدوله نسبت به گونه‌های دیگر گیاهی داشته و در صورت بروز سیل نیز آسیب کمتری خواهد دید.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.