وکلا از طرح دعاوی غیرضرور خودداری کنند/ تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های معوق قضایی در قم

رئیس کل دادگستری قم گفت: دستگاه قضایی در شرایط بحرانی و قرمز استان با تعطیل و محدود کردن مجتمع‌های قضایی توانست از این شرایط گذر کند و در این مدت، اگرچه ورود پرونده جدید نداشتیم ولی توانستیم بسیاری از پرونده های معوق را تعیین تکلیف کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وکلا از طرح دعاوی غیرضرور خودداری کنند/ تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های معوق قضایی در قم
شناسه : 21308 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه تکریم و معارفه چهارمین و پنجمین دوره مرکز وکلای قوه قضائیه استان قم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: ان‌شاءالله هیئت مدیره جدید از تجارب دوره های قبلی استفاده کرده و بتواند با نو اندیشی و فکر جدید و همراهی دستگاه قضایی باعث ارتقای متناسب این مجموعه شود.

وی در خصوص مبارزه و شکست ویروس کرونا اظهار داشت: دستگاه قضایی در شرایط بحرانی و قرمز استان با تعطیل و محدود کردن مجتمع‌های قضایی توانست از این شرایط گذر کند و در این مدت اگر چه ورود پرونده جدید نداشتیم ولی توانستیم بسیاری از پرونده های معوق را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: وکلا با توجه به این شرایط تا رسیدن به وضعیت سفید در استان، از طرح دعاوی غیر ضرور اجتناب کنند. با توجه به اینکه مردم جهت طرح دعوی به وکلا مراجعه می کنند، اگر دیدن این طرح دعوی فوریت و ضرورتی ندارد به وقت دیگری موکول کنند تا هم خود مردم، هم وکیل و همکاران قضایی کمتر در معرض خطر ابتلای به این ویروس قرار گیرند.

مظفری در ادامه گفت: وکلا سعی کنند جلسات دادگاه را با ارائه لایحه برگزار کنند و از حضور فیزیکی خود و موکلشان که ضرورتی ندارد خوداری کنند مگر در موارد ضروری و مهم که وکیل و موکل یا شهود باید در جلسه دادگاه حضور داشته باشند؛ در این شرایط هم باید تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان احکام اعضای هیئت مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضائیه استان قم را به آنها تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم همچنین در جلسه معارفه هیئت مدیره جدید کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، در خصوص گزارشات کارشناسی به دادگاه، اظهار داشت: باید درگزارشاتی که از سوی کارشناس به دادگاه ارائه می شود سعی شود از کلمات حشو و اضافه خودداری شود و آنچه که قاضی خواسته خیلی روان و ساده ارائه شود و از کلمات فنی و تخصصی جدا خودداری شود. اگر هم مجبور شدند این کلمات را به کار ببرند، تفسیری در متن را هم برای قاضی و هم ارباب رجوع بیاورن که قابل درک و فهم باشد و سعی شود نطرات کارشناسی خود را قبل از موعد مقرر به دادگاه ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: تا رسیدن به وضعیت سفید در استان، کارشناسان تا زمانی که قاضی دادگاه جهت ارائه توضیحات نخواسته در دادگاه حضور پیدا نکنند.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان احکام اعضای هیئت مدیره جدید کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان قم را به آنها تقدیم کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.