افتتاح فاز نخست مترو قم ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهر بیست/ معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح فاز نخست مترو قم ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
شناسه : 21202 | انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم در حوزه اقتصادی و تامین منابع برای این پروژه، اظهار داشت: مترو شاخص ترین پروژه شهر بوده که امیدواریم با همتی که در بین مسئولان بوده تا انتهای سال شاهد بهره برداری از فاز نخست آن باشیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر لزوم فروش اوراق مشارکت در سال ۹۹ تصریح کرد: تکمیل مترو نیازمند بودجه‌ای ملی بوده و اختصاص اعتبار به آن در سه بخش اعتبارات مستقیم خزانه، تخصیص اوراق مشارکت و اعتبارات نقد و غیر نقد خود شهرداری قم است.

حسام نژاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شهرداری در حوزه واگذاری املاک ۲۰۰ میلیارد تومان فارغ از بخش ۴۰۰ میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات لازم است که گام مهمی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، بالاترین عملکرد در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را بهبود در رفت‌وآمد شهری دانست و بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل و رفت‌وآمد شهری در حدود ۴۹۸ میلیارد تومان هزینه قطعی در سال ۹۸ ثبت‌شده که ۹۴ درصد تحقق را شاهد هستیم که باز بالاترین رقم در این برنامه مربوط به پروژه مترو بوده و تقریباً ۵۰ درصد این عدد را شامل می‌شود.

حسام نژاد ادامه داد: ۲۲۰ میلیارد تومان از رقم مربوط به بخش حمل‌ونقل عمومی شهرداری به مترو اختصاص داده‌شده که عدد قابل‌توجه‌ای است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.