زیباسازی شهری با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ اکران تمثال شهدا در سطح شهر

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر استفاده از شاخص های هویت اسلامی ایرانی شهر قم از انجام اقدامات زیباسازی با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زیباسازی شهری با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ اکران تمثال شهدا در سطح شهر
شناسه : 21142 | انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحمد موسوی منش گفت: طی سال‌های اخیر سازمان زیباسازی با اولویت توجه به هویت فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر اقدام به طراحی المان‌ها و طرح های متنوع و نوآورانه برای اکران در شهر کرده است.

وی به ساخت و اکران المان‌های سلام، پیامبر اعظم(ص)، المان‌های مشاغل، نقاشی‌های دیواری شهدا و علما و مراجع تقلید و… در شهر اشاره کرد و گفت: جدا از نگاه به نمایش هویت علمی دینی شهر قم، رویکرد جدی سازمان زیباسازی در نمایش و تبیین نقش و جایگاه ایثار و شهادت در شهر مشهود بوده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اذعان به اینکه نمایش المان‌ها با محوریت شهدا و جایگاه ایثار و شهادت نقش بسزایی در تقویت این روحیه در جامعه به خصوص نسل جوان دارد، افزود: با همکاری ستاد کنگره شهدا و مؤسسات فعال در این حوزه، فضاسازی شهری با رویکرد معرفی شهدای قم در دستور کار است.

موسوی منش یکی از برنامه‌های این سازمان را طراحی تمثال‌های شهدا و اکران در معابر مهم شهر عنوان کرد و گفت: همچنین شهرداری در نامگذاری معابر و کوچه‌ها به نام شهدا اقدامات قابل توجهی انجام داده که به همین منظور به دنبال اکران تصویر و یا تمثال هر شهید در خیابان یا کوچه مربوط به آن که عمدتا محلات سکونت شهدا است، هستیم.

وی رویکرد دیگر در طرح‌های زیباسازی را توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان دانست و گفت: اجرای المان‌ها و طرح‌های مناسبتی در شهر با توجه به وضعیت و شرایط اجتماعی با محوریت تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛  جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المان‌های شکرستان با محوریت شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه کرد: ایجاد حال و هوای مناسبت‌های مختلف با اکران المان‌ها به خوبی محقق می‌شود و از این فرصت همواره سازمان استفاده کرده است.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.