جدیدترین آمار پذیرش بیماران کرونایی در قم/ خلوت شدن بیمارستان‌ها به معنی پایان کرونا نیست

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌ها خلوت شده اما کرونا تمام نشده، گفت: مقرر شد بیمارستان شهید بهشتی پذیرش جدید بیمار کرونایی نداشته باشد تا بیماران غیرکرونایی نیز خدمات لازم را دریافت کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار پذیرش بیماران کرونایی در قم/ خلوت شدن بیمارستان‌ها به معنی پایان کرونا نیست
شناسه : 21125 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سوم اردیبهشت‌ماه، ۹۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۳۳ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در راستای آگاه سازی مردم، گفت: مردم عزیز بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است و ما در نیمه راه هستیم و باید مراقب باشیم چرا که ناقلین در جامعه درحال تردد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد: ویروس کرونا تمام نشده و باز هم ممکن است پیک مجددی را شاهد باشیم و مراجعه حجم گسترده مردم در بیمارستان ها و اشغال تخت های بیمارستانی دیده شود.

قدیر افزود: همواره باید با مردم ارتباط درست برقرار کنیم و آگاهی رسانی های مقتضی انجام شود، اینکه چرا مردم باید قرنطینه باشند و یا اینکه چرا باید مسائل بهداشتی، فاصله گذاری و حفاظت فردی را رعایت کنند، که در این راستا باید اقناع افکار عمومی صورت گیرد. در این موارد رسانه های مجازی و غیرمجازی گام های بسیار خوبی برداشته و باز هم تقاضا کمک کنند.

وی تصریح کرد: مردم خوب کشورمان تهدید کرونا و تحریم را به یک فرصت تبدیل کردند، به طوری که در تولید انواع لوازم بهداشتی، ضدعفونی و حفاظت فردی مشکلی در مملکت نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه خلوت شدن بیمارستان ها به معنی پایان کرونا نیست، گفت: مقرر شد تا بیمارستان شهید بهشتی پذیرش جدید بیمار کرونایی نداشته باشد، تا بیماران غیرکرونایی نیز خدمات لازم را دریافت کنند.

قدیر افزود: در حال حاضر بیمارستان‌ها خلوت شده اما نباید مغرور شویم و باید بدانیم که اگر مراقبت لازم را نداشته باشیم، ممکن است بار دیگر شاهد پیک بعدی کرونا باشیم.

وی یادآور شد: مردم فهیم ما همواره نیکو درخشیدند و در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی به عرصه آمدند و اینک در زمینه فاصله گذاری هوشمند نیز امیدواریم که این همکاری ها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.