احداث آرامستان ۳۶۰ هکتاری در نزدیکی مسجد مقدس جمکران

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از احداث آرامستان جدیدی به مساحت ۳۶۰ هکتار خبر داد و گفت: این آرامستان در دو کیلومتری مسجد مقدس جمکران ساخته خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث آرامستان ۳۶۰ هکتاری در نزدیکی مسجد مقدس جمکران
شناسه : 21120 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی در سالن کرامت استانداری، از احداث آرامستان جدیدی به مساحت ۳۶۰ هکتار خبر داد و اظهار داشت: این آرامستان در ۲ کیلومتری مسجد مقدس جمکران ساخته خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان پیش‌بینی ۴۰ درصد از مساحت این آرامستان برای فضای سبز شهری، افزود: همچنین به دلیل عبور کمربندی جدید از کنار این آرامستان حریم راه نیز با دقت مورد ارزیابی قرارگرفته است.

جانقربان منسوخ شدن الگوی تک آرامستانی در کلان‌شهرها را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: اجرای این الگو در بسیاری از شهرهای کشور طی دهه‌های گذشته در دستور کار بود اما امروزه به دلیل رعایت مسائل ایمنی و پدافند غیرعامل محلی از اعراب نداشته و منسوخ‌شده است.

وی با بیان بالا بودن نرخ رشد جمعیت از میانگین کشوری و نرخ زادوولد نسبت به میزان مرگ‌ومیر، عنوان کرد: بروز این مسئله به دلیل مهاجرپذیری استان قم نسبت به سایر استان‌ها است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم دور بودن آرامستان بهشت معصومه(س) از مناطق جنوبی و غربی را نامطلوب دانست و تأکید کرد: ۲۲ درصد از دفن شدگان آرامستان های قم غیربومی و شهرستانی هستند.

جانقربان با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام جمعیت استان قم از سال ۱۴۲۰ وارد دوره پیر سالی می‌شود، تصریح کرد: دوره سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بالاترین هرم سنی استان بوده که تا سال ۱۴۲۰ این دوره سنی به بالای ۶۰ سال رسیده و تعداد این افراد به‌شدت افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.