انتقاد معاون استاندار قم از گورهای نجومی/ قبر فروشی در قم به بورس بازی تبدیل شده است

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: قبر فروشی در استان قم به بورس بازی و فرصتی برای کسب و بازار برای برخی نهادها تبدیل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد معاون استاندار قم از گورهای نجومی/ قبر فروشی در قم به بورس بازی تبدیل شده است
شناسه : 21113 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن بهشتی ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قبر فروشی در سطح استان قم به بورس بازی تبدیل شده و قبرهای داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در عمل فروش قبر برای نهادهای متولی به کسب بازار تبدیل شده است.

وی بیان کرد: دفن متوفیان غیر بومی در قم در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است و بیشتر افراد دفن شده در آرامستان‌های قم را شهروندان قمی تشکیل می‌دهند.

احداث دو آرامستان در جنوب و شمال قم

معاون استاندار قم با اشاره به احداث دو آرامستان جدید در قم گفت: احداث آرامستان جدید از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و مسائل مربوط به دسترسی و مطالعات اجتماعی در آن انجام گرفته است و تثبیت و تصویب اجرای کمربندی جدید قم و احداث این آرامستان هیچ خللی را در طرح‌های توسعه‌ای مسجد جمکران وارد نخواهد کرده و حتی به عنوان نقطه پایانی شهر قم شمرده خواهد شد.

وی عنوان کرد: دو آرامستان بزرگ در شمال و جنوب شهر قم راه‌اندازی می‌شود و هزینه عرضه و تقاضا و حتی حق انتخاب خانواده‌های فرد متوفی افزایش می‌یابد.

بلوار مرجعیت و پیامبر اعظم (ص) محرک مهم توسعه بخش جنوبی قم

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بلوار مرجعیت و پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: جهت توسعه قم در مناطق جنوبی شهر قم نیست ولی وجود بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار مرجعیت می‌تواند محرکی پرقدرت برای پیشرفت بخش‌های جنوبی و اطراف مسجد مقدس جمکران باشد.

وی اظهار داشت: دو طرف بلوار مرجعیت تا عمق ۲۰۰ متر لکه سبز دیده شده که می‌تواند عاملی برای جلوگیری از توسعه و استقرار فضای تجاری و خدماتی باشد.

بهشت معصومه ظرفیتی مهم برای دفن اموات در قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم به ظرفیت آرامستان بهشت معصومه (س) اشاره کرده و گفت: این آرامستان از سال ۵۴ در ۱۰۰ هکتار در فاز نخست راه‌اندازی شد و امروز بخش مهمی از ظرفیت دفن متوفیان را تأمین کرده است و بحران کرونا سبب شد تا خانواده‌های قمی برای دفن متوفیان خود در بهشت معصومه (س) رغبت بیشتری داشته باشند.

گفتنی است؛ طرح احداث آرامستان جدید در قم با برخی اصلاحات نسبت به طرح اولیه آن با ۱۱ رأی موافق و ۳ رأی مخالف در پایان جلسه کارگروه امور زیربنایی تصویب شود.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.