آخرین وضعیت بیماران کرونایی در قم/ بیش از ۱۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح آخرین وضعیت مراکز درمانی و بیماران کرونایی در قم پرداخت و گفت: طی 24 ساعته گذشته، ۷۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین وضعیت بیماران کرونایی در قم/ بیش از ۱۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند
شناسه : 21093 | انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز دوم اردیبهشت ماه، ۷۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: ۳۳ نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۹ نفر از بیماران بستری در بخش ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر با بیان اینکه از زمان شروع بحران کرونا تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه نتیجه تست کرونای یک هزار و ۵۴۰ نفر در قم مثبت بوده است، گفت: از ۱۰۰ بیمار کرونایی بهبود یافته پلاسما دریافت شد که تزریق آن به بیماران مبتلا به کرونا نتایج مطلوب و خوبی به دنبال داشته است.

*جدی نگرفتن بحران کرونا توسط مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جدی نگرفتن بحران کرونا از سوی مردم، گفت: این امر ممکن است آمار ابتلا را افزایش دهد و با توجه به رفع محدودیت‌ها در برخی اصناف و بازگشت شلوغی‌ها به خیابان‌های قم مردم باید برای حفظ سلامت خود پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و برای اقناع مردم دانشگاه علوم پزشکی محتواهای مختلف آموزشی را تولید کرده است.

محمدرضا قدیر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمارستان علی ابن ابی‌طالب(ع) و امام رضا(ع) به بیماران غیرکرونایی اختصاص داده‌ شده است، افزود: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان شهید بهشتی نیز برای بیماران غیرکرونایی است، تلاش ما براین است که این بیمارستان به‌صورت ۱۰۰ درصد در اختیار بیماران غیرکرونایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ بیمار  غیرکرونایی در بیمارستان شهید بهشتی بستری است، عنوان کرد: در روزهای ابتدایی که پروتکل‌ها مشخص نبود اما تلاش کردیم با همه توان به پروتکل‌های درمانی بر اساس یافته‌های جهانی دست پیدا کنیم.

قدیر ادامه داد: در حال حاضر بخش بهداشت و پیشگیری در سنگر نخست قرار گرفته چرا که از این به بعد باید به‌دنبال قطع چرخه انتقال ویروس باشیم، از همین رو در فاصله‌گذاری هوشمند مراکز پرخطر و کم‌خطر شناسایی شد که از این میان ۵۹ کسب‌ و کار کم‌خطر از ۲۳ فروردین کار خود را آغاز کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با نامعلوم خواندن پایان شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: در حال حاضر متأسفانه تراژدی جهانی رقم خورده که نمی‌توانیم برای آن پایانی را متصور باشیم. از همین رو مردم باید توانمند شوند، این وظیفه اصلی مسئولان است تا مردم را در برابر این ویروس توانمند کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.