یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا امسال در قم احداث می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امیدواریم تا پایان سال یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجدداً فعال شده و یک ایستگاه جدید نیز احداث شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا امسال در قم احداث می‌شود
شناسه : 21081 | انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی گفت: روز دوم اردیبهشت ماه با عنوان روز جهانی «زمین پاک» نامگذاری شده و شعار امسال «زمین پاک؛ سازگاری با تغییرات آب و هوایی» است.

وی، مسئله افزایش حجم پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی را یک معضل جهانی دانست و گفت: متأسفانه در کشورمان، عمده پسماندها در زمین دفن می‌شوند و این یک چالش جدی است که باید برای رفع آن و دفع اصولی پسماندها برنامه ریزی و اقدامات جدی صورت بپذیرد.

مدیرکل محیط زیست قم بر ضرورت توجه مردم به تفکیک زباله در مبدأ برای تسهیل در بازیافت و استفاده مجدد از آنها تأکید کرد و گفت: قطعاً با همکاری و مشارکت همه مردم و مسؤولان می‌توانیم اهداف زیست محیطی را در جامعه محقق کنیم و بدون همدلی و همراهی آحاد جامعه در این مسیر موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا بر اساس دستورالعمل جدید، تمامی پسماندهای عادی و عفونی بیمارستان‌ها اتوکلاو شده و حجم آنها تقریباً دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت جمع آوری و دفع این پسماندها نسبتاً مطلوب است.

موسوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر از احیای تالاب‌های استان پس از سال‌ها خشکسالی خبر داد و گفت: تأمین حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم موضوع بسیار مهمی برای بهبود وضعیت زیستگاه‌های طبیعی و کانون‌های گرد و غبار است که باید مورد توجه مسؤولان امر قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال گذشته برای نخستین بار بروز آلودگی هوا بر اثر وارونگی دما مدارس شهر قم را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: در حال حاضر دو ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در شهر قم وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال یک ایستگاه مجدداً فعال شده و یک ایستگاه جدید نیز با جانمایی مناسب احداث شود.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.