آموزش حرکت‌هایی که در منزل توان بدنی را ارتقا می‌بخشد

شهر بیست/ مدرس تربیت بدنی گفت: با ورزش کردن در خانه از آسیب‌های جسمی قرنطینه در امان بمانید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آموزش حرکت‌هایی که در منزل توان بدنی را ارتقا می‌بخشد
شناسه : 21068 | انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، سید سجاد کاظمی عنوان کرد: در دوران قرنطینه بسیاری از مردم فعالیت های بسیار زیادی در فضای مجازی دارند که می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر روی بدن و آمادگی جسمانی انسان داشته باشد.

وی افزود: برای جلوگیری و کاهش این آسیب ها باید در دوران قرنطینه خانگی حرکات ورزشی و کششی را در خانه انجام دهد. در ادامه تعدادی از این حرکات را برای انجام در خانه معرفی می کنیم:

*مقابل دیوار نشستن

وی گفت: این تمرین بر افزایش استقامت ران‌ها تمرکز دارد و نحوه انجام دادن آن به اینصورت است که حدود ۶۰ سانتی‌متر از یک دیوار محکم فاصله بگیرید و کمرتان را به آن تکیه دهید، سپس باسن را به سمت پایین بکشید به گونه‌ای که پاها زاویه ۹۰ درجه پیدا کنند و کف پا کاملا روی زمین باشد؛ وضعیت بدن در این حالت باید مانند زمانی باشد که روی یک صندلی نشسته‌اید.

این کارشناس ورزشی بیان کرد: این وضعیت را برای مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید، همچنین حرکت را ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۱۵ ثانیه تکرار کنید.

*حرکت پلانک

کاظمی اظهارکرد: این حرکت روش مؤثری برای درگیر کردن تمام بخش جلویی بدن است و به اینصورت انجام می شود که بدن را در وضعیت افقی و در صورتی قرار دهید که شکم روبروی زمین قرار گیرد، همچنین بدن را به گونه‌ای نگه دارید که وزن بدن روی بازوها و انگشتان پا باشد و حواستان باشد که باسن را به سمت بالا و در راستای بدن نگه دارید، نباید اجازه دهید باسن به سمت پایین کشیده شود.

وی افزود: این وضعیت را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید، در این وضعیت بیشترین فشار باید در شانه‌ها و عضلات مرکزی احساس شود، حرکت پلانک را ۴ مرتبه و هر بار به مدت ۱۰الی ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

*حرکت نگه داشتن وزنه در بالای سر

وی گفت: این حرکت مقاومت ماهیچه‌ای شانه‌ها را به چالش می‌کشد و برای انجام این حرکت باید دست‌ها را به بالای سر ببرید و وزنه ای را ثابت نگه دارید، مطمئن باشید که دست‌ها کاملاً صاف و به خوبی کشیده شده باشند، اگر آرنج را خم کنید عضلات دیگری (دو سر و سه سر بازو) درگیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: وزنه را برای مدت ۳۰ ثانیه بالای سر نگه دارید.این حرکت را ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید که البته هر شخص بر حسب توان خودش میتواند مکث داشته باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.