افزایش حجم ذخایر منابع آبی سدهای قم

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از حجم آب ذخیره شده در سدهای کوچری و ۱۵ خرداد به عنوان مهم‌ترین سدهای استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مصرف آب در میان شهروندان،‌ باید میزان استاندارد استفاده از منابع آبی مدیریت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش حجم ذخایر منابع آبی سدهای قم
شناسه : 21046 | انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، احمد حاجی حسینی مسگر بیان کرد: درحال حاضر حجم آب ذخیره‌شده درسد ۱۵ خرداد به بیش از ۱۰۲میلیون مترمکعب و سد کوچری به حدود ۱۸۹ میلیون مترمکعب رسیده که رقم قابل توجهی است.

وی بیان کرد: دو سد ۱۵ خرداد و کوچری در تأمین آب مورد نیاز قم نقش اساسی را برعهده دارند و به همین دلیل وضعیت مناسب ذخیره آب در آن‌ها برای مدیریت منابع آبی استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن لزوم صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع آبی نیست،‌ بلکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان مصرف آب در میان شهروندان،‌ باید میزان استاندارد استفاده از آن بیش از پیش مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: سدهای کوچک موجود درمحدوده استان از جمله سد کبار نیز در اثر بارش های اخیر به مرحله سرریز رسیده است و آب‌های بیش از مقدار ذخیره سد نیز در رودخانه‌های پایین دست هدایت می‌شود.

حاجی حسینی مسگر همچنین با اشاره به این که رفع تصرفات در بستر رودخانه‌های استان ضروری است،‌گفت:‌ بارش‌های اخیر باردیگر ضرورت حفظ حریم رودخانه‌ها را برای مردم به‌خوبی مشخص کرد و نشان داد اگر به این موضوع توجه نشود، خطرات فراوانی جانی و مالی درپی خواهد داشت.

وی بااشاره به این که قبل از وقوع سیل درقم باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، ادامه داد: حفظ حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ورود به محدوده آن‌ها در زمان ساخت و ساز، راهکاری مهم برای دور کردن خطر سیل از مناطق روستایی و شهری استان قم است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.