گرانی حبوبات در قم توجیه منطقی ندارد/ قم دومین استان در مطلوبیت نرخ تورم در کشور

شهر بیست/ معاون استاندار قم گفت: در شرایط فعلی گرانی حبوبات در قم، توجیه منطقی ندارد و باید دستگاه‌های نظارتی، با ارزیابی دقیق علل گرانی حبوبات را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گرانی حبوبات در قم توجیه منطقی ندارد/ قم دومین استان در مطلوبیت نرخ تورم در کشور
شناسه : 21009 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، مهرداد غضنفری امروز در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با تأکید بر تأمین اقلام ضروری مردم و جلوگیری از گرانی اظهار داشت: برای تأمین کالا و تنظیم بازار، همه باید مشارکت داشته باشند تا شهروندان دغدغه‌ای برای گرانی نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: باید اقلام اساسی از طریق مباشران و غله و پشتیبانی دام به‌موقع تأمین شود، به‌ویژه شرکت غله مسئولیت مستقیم در تأمین اقلام اساسی دارد.

وی تصریح کرد: برخی از محصولات چون حبوبات با افزایش قیمت مواجه شده است اگر در تولید و واردات با مشکلاتی برخورده‌ایم، نافی مسئولیت ما در نظارت نیست.

غضنفری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی گرانی حبوبات در قم، توجیه منطقی ندارد و باید دستگاه‌های نظارتی، با ارزیابی دقیق علل گرانی حبوبات را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: همچنین باید گرانی این اقلام در فروشگاه‌ها نیز ارزیابی شود و مسئولان با حساسیت ویژه‌ای وارد و مانع از سوءاستفاده در توزیع برخی از اقلام شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: همچنین از مراکز اصلی در تأمین کالاهای ضروری مردم تعهد گرفته شود و با هماهنگی لازم مانع از کمبود و گرانی شد.

وی افزود: در شرایط سختی به سر می‌بریم و تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و توزیع و نظارت بر آن بسیار حساس است، از طرفی باید در تأمین اقلام پزشکی نیز تلاش کرد.

غضنفری بیان کرد: این تلاش‌ها باید مستمر باشد، البته نتیجه آن را در آمار در کاهش نرخ تورم ۱۲ ماهه کشور دیدیم که استان  قم، پس از استان فارس دومین استان در مطلوبیت نرخ تورم در کشور است.

وی اظهار داشت: برای توزیع میوه شب عید به نحو خوبی انجام شد و جزء چند استان برتر در تأمین و توزیع بودیم، در تعطیلات سرکشی و بازدید از مراکز توزیع به عمل می‌آمد و وضعیت بازار رصد می‌شد.

وی افزود: قیمت‌های مصوب مشخص است و برخورد با گران‌فروشان باید قاطعانه باشد و بازرسان نیز بر روی فاکتورهای عرضه و فروش نظارت داشته باشند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.