ذخیره ۵۰۰ تن مرغ در استان قم

شهر بیست/ مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم از ذخیره سازی ۱۰۰ تن گوشت خبر داد و گفت: ۵۰۰ تن ذخیره مرغ در استان داریم و روزانه ۱۰ تن به این ذخیره اضافه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ذخیره ۵۰۰ تن مرغ در استان قم
شناسه : 20997 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، هادی مومنی نسب ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات مرغداران استان قم اظهار کرد: رکورد جوجه ریزی در بهمن ماه شکسته شد، اما شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضای خرید، مشکلات عدیده ای را برای مرغداران به وجود آورد، با وجود اینکه شرکت پشتیبانی امور دام خرید مرغ را انجام می‌شود، اما این خرید به اندازه نیاز تولید نیست.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده به کیلویی ۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است، در حالی که قیمتش باید کیلویی هشت هزار و ۵۰۰ تومان باشد، جوجه با قیمت کیلویی چهار تا پنج هزار تومان به مرغداری‌ها وارد شده بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: ذخایر مرغ بالا است و اکنون به اندازه تولید، مصرف مرغ در کشور نداریم، مرغداران برای تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند و جوجه ریزی به شدت کاهش پیدا کرده است و قیمت جوجه از کیلویی پنج هزار تومان به کیلویی پانصد تومان رسیده است،

مومنی نسب خاطرنشان کرد: برای تامین میوه استان قم مشکلی وجود ندارد و گرانی پرتقال به دلیل به پایان رسیدن فصل تولید بود.

ذخیره ۵۰۰ تن مرغ در استان قم

مسعود فرجی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به ذخیره مرغ در استان قم اظهار کرد: ۵۰۰ تن ذخیره مرغ در استان داریم و روزانه ۱۰ تن به این ذخیره اضافه می‌شود، خرید تضمینی مرغ در استان قم ادامه دارد، ۱۰۰ تن ذخیره گوشت در استان قم داریم.

وی ادامه داد: موجودی گوشت و مرغ در استان قم خوب است، ذخایر مرغ در کشور به اندازه ای است که حتی با کاهش تولید، نیاز مرغ برای چندین ماه آتی تامین است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.