وقوع سیلاب ۲۵ فروردین قم بی‌سابقه بود

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه وقوع سیلاب ۲۵ فروردین در ورودی قم از سمت جاده اراک بی‌سابقه بود،‌ گفت: این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وقوع سیلاب ۲۵ فروردین قم بی‌سابقه بود
شناسه : 20951 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محسن بهشتی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به بارش شدید ۲۵ فروردین ماه در قم و ایجاد سیل و آبگرفتگی در ورودی قم از سمت جاده اراک، اظهار کرد: این موضوع در قم سابقه نداشت، پس از وقوع سیل در این نقطه حدود یک ساعت محور دچار ترافیک شد که با تلاش‌های صورت گرفته مشکل رفع شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات هواشناسی میزان بارندگی در این روز ۱۰ میلی متر بود اما میانگین بارندگی در شرق استان حدود ۲۰ میلیمتر ثبت شده است، این سیلاب حاصل از این بارندگی اگرچه خسارت جانی به همراه نداشت اما مسیر راه آهن به سمت جنوب را حدود ۲۴ ساعت مسدود کرد.

به گفته معاون استاندار قم، در مسیر ورودی قم از سمت جاده اراک در سال‌های گذشته کانالی وجود داشته که سیلاب را به رودخانه هدایت می‌کرده که در سال‌های اخیر مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کانالی در مسیر سیلاب توسط راهداری و شهرداری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده به نظر می‌رسد برای بارندگی پیش رو مشکلی نخواهیم داشت.

بهشتی به آبگرفتگی های سطح شهر در بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اگرچه شهرداری اقدامات زیادی برای حل این مشکل انجام داده با این وجود با هر بارندگی در سطح شهر با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.