افزایش بیماران مشکوک به کرونا در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش تعداد مراجعین بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۱ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش بیماران مشکوک به کرونا در قم
شناسه : 20937 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و هفتم فروردین ماه، ۱۳۱ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۴۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند اما این رقم نشان دهنده رشد ۵۰ درصدی مبتلایان طی روزهای اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۸ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر با ابراز نگرانی از احتمال روند افزایش مبتلایان به کرونا طی دو هفته آینده، افزود: باید خیلی مراقب باشیم که با بی احتیاطی زحماتمان هدر نرود و بهبود شرایط بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قم در ادامه بر آینده غیرقابل پیش بینی بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: ما باید به سمت توانمندسازی شهروندان برای تغییر سبک زندگی متناسب با رعایت مسائل بهداشتی حرکت کنیم تا همه فعالیت‌ها به سمت مجازی و الکترونیکی باشد.

وی ادامه داد: مردم نیازمند آموزش، آگاه سازی و فرهنگ سازی در راستای توانمندسازی برای سبک زندگی جدید هستند.

قدیر با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را پشت سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم نباید رها شوند و رفع محدودیت فعالیت اصناف، صنعت و ادارات باید پلکانی باشد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.