تشریح دلایل کندی پیشرفت متروی قم/ تعهد دادیم فاز نخست مترو تا پایان سال افتتاح شود

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در جلسه شورای‌عالی فنی کشور چون زمان و قرارداد مترو نیاز به اصلاح داشت، تعهد دادیم که فاز نخست مترو را به‌طول ۵.۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح دلایل کندی پیشرفت متروی قم/ تعهد دادیم فاز نخست مترو تا پایان سال افتتاح شود
شناسه : 20896 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن بهشتی با اشاره به آخرین وضعیت مترو، اظهار داشت: ایجاد وقفه‌ در حوزه فنی و مدیریتی به‌علت دوشغله بودن برخی افراد حقوقی سازمان قطار شهری قم و محدودیت در بودجه سال ۹۸ سبب شد روند پیشرفت این پروژه با کندی روبه‌رو شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ ردیفی برای این موضوع پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تازگی منصوب شده و همه عزم را جزم کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد و مقررشده هر هفته جلسه هیئت‌مدیره و هرماه یک جلسه شورای سازمان برگزار شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای‌عالی فنی کشور چون زمان و قرارداد مترو نیاز به اصلاح داشت، تعهد دادیم که فاز نخست مترو را به‌طول ۵.۲ کیلومتر را تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم که امیدواریم با توجه به عزم جزم مسئولان فاز نخست این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه روند فنی پروژه مترو در سال ۹۸ با عقب‌افتادگی روبه‌رو شده بود، یادآور شد: دلیل اینکه تاکنون زمان‌های مختلفی برای بهره‌برداری این پروژه اعلام شده و به سرانجام نرسیده است عدم تخصیص ۱۰۰درصدی منابع و تملکات در سازه‌های ایستگاه‌ها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه تاکنون دو بار از شورای‌عالی فنی کشور برای این پروژه درخواست تأخیر در بهره‌برداری شده است، اضافه کرد: نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای این پروژه اتفاق افتاده است و شاید پذیرش اینکه ۵۰ درصد مابقی در سال جاری اتفاق بیافتد پذیرفتنی نباشد ولی سازه‌ها، چند عدد از ایستگاه‌ها، تجهیزات، ریل، واگن و… آماده است.

بهشتی با بیان اینکه ۸۵ واگن از ظرفیت افزایش ۲۵ درصد قرارداد سایر کلان‌شهرها به متروی قم اختصاص‌یافته است، افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان از فروش اوراق مشارکت در حساب سازمان قطار شهری بوده و مقرر شده که ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت تهیه شود.

وی میزان اعتبار و منابع مالی برای اتمام پروژه مترو را موردتوجه قرار داد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و املاک شهرداری برای این پروژه پیش‌بینی شده که اگر زمان‌بندی صورت‌گرفته و عزم جزمی باشد امیدوار به افتتاح فاز نخست تا پایان سال ۹۹ هستیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.