تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم‌نامه نویسی «هشت نوشت»

شهر بیست/ مدیر انجمن سینمای جوانان قم از تمدید ارسال آثار به جشنواره ملی «هشت نوشت» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم‌نامه نویسی «هشت نوشت»
شناسه : 20876 | انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، از تعویق برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت (دفاع مقدس) خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره که قرار بود در خردادماه امسال برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تمدید مهلت زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره بیان کرد: این جشنواره که از نیمه بهمن ماه سال گذشته فراخوان شده بود با توجه به استقبال هنرمندان و تعطیلی موقت جشنواره‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا زمان ذکر شده آثار خود را به آدرس ۸nevesht@gmail.com ایمیل کنند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم از هنرمندان خواست تا هنگام ارسال آثار، نام و نام خانوادگی، شماره تماس و نام اثر را روی فیلم نامه ارسالی بنویسند تا امکان تماس با آنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: امیدواریم امسال نیز هنرمندان با نگارش آثار خوب بیش از این تعداد آثار به جشنواره هشت نوشت ارسال کنند.

ابوذر با اشاره به اینکه جشنواره ملی هشت نوشت به همت انجمن سینمای جوانان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در ذیل کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره با هدف جمع آوری و ساماندهی فیلمنامه‌های کوتاه دفاع مقدس و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان سراسر کشور برای تحقیق، تفحص و بررسی رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، محبت‌ها، مهربانی‌های جوانان برومند انقلاب اسلامی ایران و میثاق دوباره با فرهنگ شهید و شهادت در ادبیات ایران اسلامی برگزار می‌شود.

*موضوعات سومین جشنواره ملی هشت نوشت

وی با اشاره به موضوعات سومین دوره جشنواره ملی هشت نوشت، بیان کرد: مفهوم ایثار و شجاعت و شهادت در بین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، حضور جوانان از قشرهای مختلف در هشت سال جنگ تحمیلی، حمایت و کمک خانواده‌ها در پشت جبهه، مفهوم انتظار از نگاه خانواده‌های آزادگان و جانبازان از جمله موضوعات این جشنواره است.

مسئول انجمن سینمای جوانان قم ادامه داد: پرداختن به ایده‌های طنز در دفاع مقدس دفاع مقدس از نگاه فرزندان شهدا، صبر و استقامت جانبازان و ایثار گران و آزادگان، از خودگذشتگی و ایثار از دیدگاه همسران جانبازان، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف در وصایای شهدا، امر به معروف و نهی از منکر در وصایای شهدا، مدافعان حرم، نام گذاری کوچه‌ها و محله‌های شهری به نام شهدا از دیگر موضوعات این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پرداختن به شهدای هسته‌ای و شهدای ترور، توکل و یاد خدا در بین جانبازان و آزادگان، بیداری اسلامی در جهان، وظیفه شهروندان در پاسداشت ایثارگران، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های شهدا و شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از دیگر موضوعاتی است که به آن در این دوره از جشنواره توجه شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.