توضیحات شهردار قم درباره نقاط بحرانی سیلاب و آب‌گرفتگی قم

شهر بیست/ شهردار قم با بیان اینکه هر سال مسئله سیل چندین مرتبه در قم رخ می‌دهد، گفت: نقاط ضعف ما در مورد سیل مشخص‌شده و به‌طورکلی ۴ نقطه فرامنطقه‌ای و ده نقطه بحرانی شهری در سیلاب و آب‌گرفتگی قم وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیحات شهردار قم درباره نقاط بحرانی سیلاب و آب‌گرفتگی قم
شناسه : 20850 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت احصای نقاط بحرانی در ایجاد سیلاب و آب‌گرفتگی، اظهار داشت: هر سال مسئله سیل چندین مرتبه در قم رخ می‌دهد و در سال جاری، تاکنون دو بار شاهد بارندگی شدید و سیلاب در قم بوده‌ایم.

شهردار قم افزود: نقاط ضعف ما در مورد سیل مشخص‌شده و به‌طورکلی ۴ نقطه فرامنطقه‌ای و ده نقطه بحرانی شهری در سیلاب و آب‌گرفتگی قم وجود دارد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه به‌زودی در قالب جلسه‌ای در استان قم، نقاط بحرانی سیل فرامنطقه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در سطح شهر نیز ۱۲۰ نقطه بحرانی وجود داشت که با تمهیدات لازم به ۴۹ مورد رساندیم که در حال حاضر کمتر از ده مورد نقطه بحرانی در آب‌گرفتگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید به‌طورجدی برای رفع بحران آب‌گرفتگی در این نقاط بحرانی شهری نیز برنامه‌ریزی شود، به‌ویژه اینکه در این میان، سه نقطه بزرگ و مهم وجود دارد که دو مورد آن در مسیر رودخانه در مقابل صحن جوادالائمه(ع) تا پل آهنچی و روبه‌روی صفاشهر و دیگری تونل غدیر است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه در جریان مشکلات مربوط به پس زدن فاضلاب در تونل غدیر قرار داشتیم اما در جریان اجرای پروژه، چاره‌ای برای تکمیل آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تونل غدیر نقطه حساسی است که اگر فاضلاب آن درست نشود، مشکلات آب‌گرفتگی همچنان ادامه دارد.

سقائیان‌نژاد در ادامه عنوان کرد: دو قسمت مهم دیگر نیز در بحران‌های قبلی سیل پیش‌بینی شد و برای حل آن پیمانکار گرفتیم اما در اسفندماه سال گذشته به علت شیوع کرونا، کار را تعطیل کردند و همین امر سبب شد در این دو نقطه مشکل آب‌گرفتگی ایجاد شود.

وی گفت: این نقاط بحرانی نیاز به ۵۰۰ متر دیوارچینی داشت که در بازدیدهای انجام‌شده، نیمی از آن به اتمام رسیده و مابقی رهاشده است، با توجه به اینکه پیمانکار و کارگران این پروژه را با شیوع کرونا ترک کردند، در سال جدید مجدد فشار آورده‌ایم تا در صورت تکمیل نشدن، ضرر و زیان پروژه و آب‌گرفتگی را مدنظر داشته باشند.

شهردار قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از نقاط بحرانی آب‌گرفتگی در قم مقابل صفاشهر در ادامه مسیر زائر است، یادآور شد: قرار بود اقداماتی در آن انجام شود و نیاز به ۵۰ متر دیوارکشی دارد و منطقه ۴ وارد عمل شد که با معضل کرونا مواجه شدیم اما این دو نقطه نیز به‌زودی ترمیم می‌شود.

سقائیان‌نژاد در مورد آب‌گرفتگی‌های شهری در چند روز اخیر، بیان کرد: ۳۰ مورد آب‌گرفتگی در منازل در مناطق یک، ۳، ۵ و ۶ اتفاق افتاد که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به‌موقع به سامانه ۱۳۷ و اعزام اکیپ‌های خدمات شهری با سرعت‌ترمیم شد و سعی کردیم رضایتمندی شهروندان جلب شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.