وضعیت کارگران ساختمانی وخیم است

شهر بیست/ عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: وضعیت کارگران ساختمانی وخیم است، یعنی کمر کارگران شکسته شده و زندگی آنها به سختی می‌گذرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وضعیت کارگران ساختمانی وخیم است
شناسه : 20831 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، عباس شیری با اشاره به شیوع کرونا در استان قم و قرنطینه خانگی کارگران ساختمانی اظهار کرد: با وجودی که از وام ۲ میلیونی برای کارگران ساختمانی خبر داده شده بود ولی هنوز اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که در این زمینه داریم این است که حداقل یا اعلام نکنند یا با اعلام اجرا کنند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه به کارگری که می‌گویند در خانه بماند باید تمهیداتی برایش در نظر گرفته شود، گفت: کارگری که فصلی و روزمزد است و سر چهار راه می‌ایستد با خانه‌نشینی مایحتاج زندگی خود را از کجا تأمین کند در حالی که هیچ کمکی به او نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نامه‌ای به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتم و نامه دیگر به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی ارائه شد که به استاندار ارجاع دادند ولی هنوز خبری نشده است.

شیری عنوان کرد: با وجود نامه‌نگاری‌های انجام شده ولی هیچ ارگان دولتی تا امروز کوچکترین کمکی به ما نکرده است.

وی با بیان اینکه  تنها از سوی فرمانداری در جلسه بحران ۱۰ هزار ماسک برای کارگران دریافت شد، گفت: ماسک‌های دریافت شده بین کارگران ساختمانی توزیع شد.

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور خاطرنشان کرد: از هیچ ارگان دولتی حمایت و کمکی نشد و ناچار شدیم از هیأت مدیره کمک دریافت کنیم و بسته‌هایی تا اندازه توان برای افراد نیازمند تهیه کردیم. منازل برخی کارگران در باران آسیب دید که با کمک هیأت مدیره مشکل برطرف شد. از سوی خیران نیز وعده‌هایی داده شده است.

وی با اشاره به مسئله بیمه بیکاری گفت: کارگران ساختمانی بیمه بیکاری ندارند زیرا دارای کارفرمای مستقیم نیستند در حالی که بسیار آسیب‌پذیر هستند ولی از سوی دولت هیچ‌گونه حمایتی دریافت نمی‌کنند.

شیری با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصد کارگران بیکار هستند، عنوان کرد: وضعیت کارگران ساختمانی وخیم است یعنی کمر کارگران شکسته و زندگی آنها به سختی می‌گذرد.

وی تأکید کرد: باید کرامت و شأن کارگران در زمینه ارائه کمک‌ها حفظ شود و کمک‌ها به صورت متمرکز انجام شود و خیران در صورت تمایل برای کمک به مجموعه مربوطه مراجعه کنند تا راهنمایی شوند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.