شرکت‌های دانش بنیان قم حمایت می‌شوند

شهر بیست/ رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: شرکت‌های دانش بنیان در ایام شیوع ویروس کرونا مورد حمایت قرار گرفته و بسته‌های ویژه حمایتی دریافت می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شرکت‌های دانش بنیان قم حمایت می‌شوند
شناسه : 20807 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پارک علم و فناوری قم، سید حسین اخوان علوی با اشاره به ضربه اقتصادی که با شیوع ویروس کرونا به کسب و کارها وارد شد، اظهار کرد: حمایت از انواع کسب و کارهای آسیب‌دیده در زمانی که همه جهان درگیر یک اپیدمی هستند؛ یک مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در روزهای سخت شیوع کرونا از مدافعان پیشگام در حوزه سلامت و تأمین نیازهای اساسی مردم به شمار می‌روند، عنوان کرد: به همین دلیل حمایت از کسب و کارهای نوپا در این مقطع زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: شرکت‌های فناور عضو پارک به طور مستمر از مزایای آئین نامه‌های حمایتی بهره مند خواهند شد و در زمان کنونی که با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم این حمایت‌ها شکل و قالب ویژه‌تری به خود گرفته است.

*بخشودگی اجاره شرکت‌های فناور

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی که از سوی پارک علم و فناوری برای برخی واحدهای فناور مستقر در نظر گرفته شده است، گفت: اجاره بهای برخی از واحدهای فناور مستقر در ایام شیوع ویروس کرونا با این بسته‌های حمایتی رایگان خواهد شد.

اخوان علوی اضافه کرد: بر این اساس اجاره بهای کلیه واحدهای فناور مستقر مازاد بر حمایت‌های معمول آئین نامه‌های حمایتی از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار شده‌اند و بر این اساس اجاره بهای واحدهای فناوری که نوپا و فاقد گردش مالی خاصی هستند، عملاً رایگان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مجموع اجاره بهای ماهانه دریافتی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک نزدیک به ۶۰۰ میلیون ریال است، بیان کرد: با اجرای این بسته حمایتی ویژه به طور میانگین بیش از ۸۰ درصد کل این مبلغ شامل بخشودگی می‌شود.

اخوان علوی از استمهال سه ماهه اقساط تسهیلات دارای باز پرداخت سر رسیده شده خبر داد و گفت: با تمام توان سعی خواهیم کرد که هیچ از یک واحدهای فناور عضو به دلیل بدهی اقساط مرتبط با پارک با مشکل جدی مواجه نشوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم اظهار داشت: در راستای تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند، الزامات مرتبط با حضور تمام وقت کارکنان شرکت‌های فناور مستقر را در سه ماهه اول سال جاری لغو کرده‌ایم تا محدودیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دورکاری برای آنان فراهم شود.

وی از فعالیت برخی از شرکت‌های فناور عضو پارک در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: مازاد بر حمایت‌های آئین‌نامه‌ای، در بسته حمایتی ویژه مبلغ چهار میلیارد ریال به صورت مضاربه‌ای برای تأمین سرمایه در گردش شرکت‌ها و واحدهای فناور تحت پوشش که محصولات مربوط به کرونا تولید می‌کنند در نظر گرفته شده است.

*مشاوره برای تداوم حیات کسب و کارهای نوپا

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به ضرورت پایداری فعالیت و تداوم حیات کسب و کارهای نوپا و فناور در این دوره بحرانی تصریح کرد: در این زمینه دوره‌های مشاوره‌ای و آموزشی آنلاین رایگان برای شرکت‌های عضو با موضوعات مربوط به پایداری کسب و کارها در شرایط بحران کرونا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از هر فرصتی برای معرفی و اطلاع رسانی دستاوردهای شرکت‌های فناور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد گفت: به منظور تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای لازم برای واحدهای فناوری که برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا نیاز به اخذ مجوز دارند با نهادهای ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان در تعامل مستمر قرار داریم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.